Comisia de Supraveghere a Asigurarilor obliga Astra Asigurari sa denunte politele de asigurare a locuintelor vandute prin intermediul Romtelecom, deoarece nu respecta dispozitiile legale privind asigurarile si induc in eroare potentialii asigurati. In plus, Romtelecom nu era autorizata sa intermedieze asigurari.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a decis in sedinta din 28 aprilie 2010 ca asigurarile pentru locuinte vandute de Astra prin intermediul Romtelecom nu respecta prevederile legale. Din acest motiv, Astra va fi obligata sa denunte toate politele incheiate prin intermediul Romtelecom.
Totodata, Astra este obligata sa informeze toti abonatii Romtelecom carora le-a fost transmisa aceasta polita ca ea nu este valabila.
Polita induce in eroare clientii
CSA informeaza abonatii Romtelecom, care au primit polita de asigurare odata cu factura telefonica, ca aceasta a fost emisa fara respectarea dispozitiilor legale privind contractele de asigurare, precum si a obligatiilor de informare a asiguratilor si potentialilor asigurati.
Autoritatea de supraveghere a constatat ca informatiile cuprinse in polita sunt neclare, inexacte si contradictorii si conduc la inducerea in eroare a potentialilor asigurati cu privire la riscurile asigurate, prima de asigurare si modalitatile de plata.
O alta problema sesizata de CSA este ca Romtelecom nu este autorizata sa practice activitatea de intermediere in asigurari.
Pe 27 aprilie, Romtelecom anunta ca ofera abonatilor o asigurare de locuinta cadou pe 3 luni, ca un beneficiu suplimentar. Conform parteneriatului incheiat intre Romtelecom si Astra Asigurari, contractantul politei este Romtelecom, iar beneficiari erau clienti, care obtineau acest avantaj fara sa fie nevoiti sa semneze vreun document.
Optional, polita era insotita de o oferta promotionala: cei care doreau prelungirea politei beneficiau de o reducere cu 50% a pretului asigurarii pe un an, prima fiind de 10 euro. In cazul in care clientul nu opta pentru prelungirea politei, ea inceta dupa 3 luni.
Odata cu asigurarea oferita gratuit, Romtelecom instiinta clientii ca daca nu se exprima impotriva, se considera ca Astra Asigurari va avea acces la datele lor personale, pentru a-i contacta ulterior in vederea prelungirii politei.
Astra obtinea avantaje concurentiale
Evident, clientii aveau putine motive sa fie nemultumiti si sa refuze oferta, pentru ca noua polita era gratuita.
Prin acest aranjament, insa, Astra Asigurari obtinea acces la datele de contact pentru o baza foarte mare de potentiali clienti, proprietari de locuinte.
Si avand in vedere ca in urmatoarele luni, se asteapta ca procedurile pentru emiterea asigurarilor obligatorii pentru locuinte sa se finalizeze, Astra castiga la momentul potrivit un atu concurential important: avea deja toate datele necesare cu privire la o masa mare de potentiali clientii, plus acceptul lor pentru a-i contacta.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News