Cateva sute de clienti Volksbank s-au constituit intr-un grup care isi propune sa gaseasca rezolvarea diverselor probleme semnalate in timp. Oamenii doresc rezolvarea problemelor pe cale amiabila, insa sunt hotarati sa ajunga chiar si la un proces colectiv in cazul in care banca nu raspunde solicitarilor formulate de reprezentantii grupului.
Grupul s-a constituit la Bucuresti la inceputul lunii iulie, in urma semnalelor tot mai numeroase aparute in presa si dupa ce mai multi clienti au castigat in instanta procese impotriva bancii.
Majoritatea celor prezenti la intalnirea organizata ieri in Bucuresti, intr-o sala devenita inca din start neincapatoare sunt tineri care au contractat credite ipotecare de la banca. Daca in cazul unora, banca a raspuns si a propus clientilor variante de rezolvare a neintelegerilor, majoritatea celor prezenti sustin ca banca nu le-a raspuns la reclamatiile scrise depuse la sediile unitatilor bancii. Si unii dintre cititorii Conso.ro au postat mesaje similare la
Vocea clientului, aratand ca sunt multe situatii in care banca le ignora solicitarile.
Care sunt principalele nemultumiri ale clientilor?
Nemultumirile oamenilor sunt dintre cele mai variate, insa exista mai multe puncte comune. Astfel, multi contesta modificarea unilaterala de catre banca a
dobanzii fixe din contractele de credit . Multi clienti au considerat abuziva aceasta situatie, si mai multi au obtinut dreptate in instanta, fiind reprezentati de ANPC.
De asemenea, clientii contesta si continuarea perceperii de catre banca a comisionului de risc, desi potrivit OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, acest tip de comision nu se mai regaseste printre comisioanele care pot fi percepute de banci. Clientii mai contesta si modul de calcul al dobanzii, si solicita restituirea sumelor pe care le considera percepute suplimentar fata de prevederile contractuale.
Pe de alta parte, clientii se arata nemultumiti de faptul ca Volksbank nu a pus la punct inca varianta de act aditional in acord cu OUG 50/2010, desi termenul pana la care bancile sunt obligate sa adapteze prevederile contractuale expira pe 19 septembrie 2010.
“Eu am primit acest act aditional, acum cateva ore, dupa foarte multe insistente. Oferta presupune ca in loc sa mi se reduca costul creditului prin eliminarea comisionul de risc, conform ordonantei, acesta a fost transformat in
comision de administrare (risc), concomitent cu majorarea lui de la 0,16% la 0,22%”, a precizat in cadrul intalnirii organizate ieri Adrian Paraschiv, liderul grupului de clienti nemultumiti Volksbank.
La intalnire au participat aproximativ 100 de clienti nemultumiti, avocatul Gheorghe Piperea, care si-a exprimat disponibilitatea de a reprezenta grupul clientilor nemultumiti in instanta, numerosi reprezentanti mass-media si trei reprezentanti ai Volksbank, care au venit sa ia act de nemultumirile grupului, pentru a putea sa prezinte in viitorul apropiat o pozitie oficiala a bancii.
Daca discutiile nu dau rezultate, s-ar putea ajunge la proces
Daca pana acum si-au lasat o buna parte a clientilor nemultumiti fara raspuns, de aceasta data reprezentantii bancii au declarat ca au venit la intalnire tocmai pentru a deschide un canal de comunicare si a incerca sa gaseasca solutii la solicitarile acestora.
“Incercam sa preluam toate elementele in forma in care au fost expuse si le vom analiza apoi cu ceilalti reprezentanti ai bancii. Unele le stiam, altele nu. Vom reveni ulterior cu propuneri pentru fiecare”, a declarat in cadrul intalnirii Cristian Radu, director de retail in cadrul Volksbank.
Membrii grupului spera ca banca isi va tine promisiunile, insa in caz contrar sunt gata sa apeleze la solutia intentarii unui proces colectiv, pentru a obtine castig de cauza.
“Este o realitate faptul ca au fost castigate deja cateva procese impotriva Volksbank, si acum hotararile favorabile ale instantelor vor putea fi utilizate in orice alt proces. Nu este insa de recomandat pentru banca sa ajunga la un proces colectiv, intrucat exista riscul sa se ajunga, asa cum s-a intamplat in alte cazuri de procese colective, chiar la intrarea celui reclamat in stare de insolventa”, a declarat Gheorghe Piperea, avocat coordonator la Piperea si Asociatii.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News