Volksbank a trimis un nou tip de act aditional mai multor clienti, prin care revine la nivelul initial al dobanzii. Banca garanteaza ca dobanda ramane fixa, prin eliminarea punctelor care permiteau variatia acesteia. Exista chiar clienti carora banca le-a returnat sumele luate in plus.
Toti mai multi clienti ne-au informat ca au reusit sa convinga Volksbank sa respecte prevederile contractelor de credit incheiate in urma cu mai multi ani. Banca le-a trimis o alta forma de
act aditional, in care specifica clar ca se elimina posibilitatea de ajustare a ratei dobanzii.
<<Art 2. Lit. d) a punctului 3) “Dobanda” din Conditiile Speciale ale Conventiei se abroga, fiind astfel eliminate din conventie prevederile referitoare la posibilitatea revizuirii ratei dobanzii>>, se precizeaza in proiectul de act aditional.
Printre clientii care au beneficiat atat de scaderea ratei dobanzii, cat si de restituirea banilor perceputi in mod abuziv de banca se numara o clienta din Medias. Aceasta a incheiat un contract de credit imobiliar in iunie 2007, cu o dobanda fixa de 5,95%. Contractul continea mult mediatizata clauza controversata prin care, in ciuda mentionarii dobanzii fixe, banca isi rezerva dreptul de a modifica nivelul acesteia in functie de evolutia pietei. Dupa numai 4 luni, banca a notificat-o ca i se va percepe o dobanda majorata, de 7,45%.
Mai bine de 2 ani clienta a platit o rata lunara majorata cu 40 euro. In februarie 2010 a inaintat bancii o solicitare prin care cerea revenirea la dobanda fixa, stipulata in contractul de credit, impreuna cu restituirea sumelor achitate in plus.
“Consideram ca banca avea si are obligatia respectarii celor inscrise in Conventia de credit, in speta in ceea pe priveste respectarea dobanzii fixe de 5,95%. Ca parte a acestui contract noi ne-am asumat cu simt de raspundere obligatiile contractuale si cerem bancii sa isi respecte indatoririle ei”, suna solicitarea clientei.
Mai mult, clienta a urmat si alte cai de atac, respectiv reclamatie catre OJPC Sibiu, dar si catre BNR.
Insa nu a mai fost nevoie ca reclamatiile sa fie solutionate de autoritati, intrucat banca a decis sa revina la conditiile de creditare initiale si, mai mult, sa-i restituie si sumele retinute in plus fata de prevederile contractuale.
“Eu consider ca Volksbank ar fi trebuit sa-si ceara scuze pentru neplacerile cauzate si pentru tot stresul cauzat, si mai mult, ca ar fi datoare sa plateasca dobanda pentru banii folositi peste doi ani, poate chiar daune. Cu toate acestea ma multumesc cu ceea ce am primit si consider ca am repurtat o mare victorie”, mentioneaza clienta intr-un
mesaj postat pe Conso.ro.
Si o alta clienta Volksbank din Bucuresti a reusit sa obtina rezolvarea cazului ei prin negociere cu reprezentantii bancii. Banca a anuntat-o printr-o scrisoare ca revine la dobanda fixa.
“Modificarea dobanzii poate fi considerata abuziva de catre dvs. sau terti, dar nu este ilegala. Oricum, tocmai pentru a inlatura orice urma de neclaritate, am decis pastrarea nivelului fix al acesteia”, se mentioneaza in scrisoare.
“Din fericire pentru mine, nu am avut nevoie de niciun avocat - toate demersurile le-am realizat singura, dupa ce m-am documentat intens, in principal pe site-ul Conso.ro”, a scris clienta la Vocea Clientului pe Conso.ro.
Revenirea la dobanda fixa a fost insotita, la fel ca si in cazul clientei din Medias, si de restituirea sumelor percepute in plus de-a lungul timpului.
Banca ignora unele solicitari de returnare a banilor
Insa nu toti clientii au fost atat de norocosi. O doamna din Deva, despre care Conso.ro a scris in decembrie 2009
intr-un articol, a facut o sesizare bancii pe 16 februarie 2010, de revenire la dobanda initiala, precum si de restituire a banilor platiti in plus sau de transformare a lor in plata pentru credit.
In raspunsul bancii, pe langa faptul ca nu se pomeneste nimic de sesizarea primita, este ignorata si solicitarea privind restituirea banilor .
“Desi in actul aditional scrie ca e din initiativa bancii, se pare ca ne propun exact ceea ce ceream noi, revenirea la dobanda initiala si eliminarea articolului care permite bancii revizuirea ratei dobanzii curente. Despre restituirea banilor pe care i-am platit in plus sau transformarea lor in plata pentru credit nu au pomenit nimic”, ne-a relatat clienta.
… altii inca mai asteapta macar un raspuns
Sunt insa si destui clienti care mai platesc ratele majorate. Banca le ignora complet solicitarile, in ciuda reclamatiilor depuse.
Clientii in cauza stiu ca exista numeroase cazuri in care banca a revenit la conditiile contractuale initiale si sunt extrem de intrigati ca acest lucru nu este posibil si in cazul lor.
Din pacate, desi au fost contactati de Conso.ro, reprezentantii bancii nu au dorit nici de aceasta data sa ofere explicatii pentru modul diferit de tratare a clientilor cu aceleasi probleme. Din acest motiv, multe intrebari raman deocamdata fara raspuns.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News