Posesorii cardurilor emise sub sigla Visa si Mastercard pot recupera o parte din cheltuielile facute in strainatate, in anumite conditii, daca isi inroleaza cardurile in programele propuse de cele doua companii.
Mastercard a lansat la inceputul anului programul Martea Mastercard prin care posesorii de carduri emise sub sigla Mastercard aveau cashback de 10% pentru tranzactiile efectuate, in limita a 50 lei/card, daca isi inrolau cardurile in respectivul program.
Intre 2 iulie si 24 septembrie se deruleaza a treia etapa din program, ce presupune acordarea cashback-ului de 10% pentru cheltuielile facute in strainatate, in zilele de marti. Se pot inrola oricate carduri Mastercard, de debit sau credit, dar nu si cardurile Revolut , cardurile de masa sau cardurile sociale.
Precedentele doua etape au fost in ianuarie-martie (plata impozitelor si facturilor), aprilie-iunie (plata in supermarketuri) iar a patra etapa se va derula intre lunile octombrie-decembrie (orice plata online).
Visa are propriul program
Visa nu putea ramane indiferenta la strategia de promovare a rivalei Mastercard si a venit cu propriul program in Romania-„Plateste cu Visa in strainatate si poti primi cash back”.
Acesta se deruleaza intre 28 iunie si 15 septembrie si este mai putin generos decat cel al Mastercard in sensul in care procentul de cash back este de numai 5%, iar cheltuielile eligibile sunt doar cele facute in restaurante, platile cu cardul urmand sa fie de minim 250 lei (echivalent in valuta platii) pentru a se returna respectivul procent.
In aceasta campanie se pot inrola maxim 2 carduri/participant dar suma maxima ce poate fi colectata in urma acestor plati este, in compensatie, de 125 lei/card (fata de limita de 50 lei/card in campania Mastercard). Nici in acest caz nu participa cardurile Revolut.
Bugetul ambelor campanii vizand platile in strainatate este de 750.000 lei, ceea ce inseamna ca un numar maxim de 15.000 de carduri Mastercard pot fi castigatoare in etapa a treia a programului Mastercard, respectiv un numar maxim de 6.000 de carduri Visa, presupunand ca fiecare posesor de card inrolat in campanie face suficiente cheltuieli incat sa atinga limitele impuse de program (premium de 50 lei card/125 lei card).
Cursul de schimb ne poate strica planurile
Desi cash back-ul de 5-10% pare tentant, un curs de schimb neprietenos ne poate strica rentabilitatea acestei mici „afaceri”.
Sa luam de pilda cazul ING Bank, care promoveaza si individual campania Visa sub genericul “Plateste ca un localnic, castiga ca un turist”.
Banca are afisate in mod transparent si cursurile de schimb practicate in cazul platii in alta valuta decat cea in care sunt pastrate economiile pe card.
Sa presupunem ca vizitam Cracovia, o destinatie recent introdusa de operatorul low cost Wizz Air din Bucuresti, si platim o consumatie la restaurant echivalentul a 300 de zloti.
Calculatorul de pe site-ul ING Bank afisa urmatorul mesaj in 11 septembrie-Vei plati 355,06 Ron (se face o conversie leu-euro si euro-zlot). In acel moment, cursul BNR zlot/leu era de 1,1613. Cu alte cuvinte, 300 de zloti la cursul oficial BNR echivalau cu 348,4 lei.
Participantii in programul Visa incasau in urma tranzactiei 17,7 lei (5%) dar ajustarea in urma conversiei era de aproape 7 lei, ceea ce facea castigul real sa fie de 3,1% si nu de 5%.
O solutie pentru a fi reduse aceste corectii ar fi utilizarea unui card in moneda tarii unde facem cheltuielile (pentru spatiul euro e cel mai simplu, mai ales ca exista banci ce permit achizitonarea de euro la cursul oficial, in limita unei sume de 1.000-1.500 euro si in anumite intervale orare) sau utilizarea unor carduri unde conversiile sunt mai prietenoase cu clientii (in lipsa Revolut putem utiliza cardurile Salt Bank).
Una peste alta, cu atentie si cu un portofoliu mai generos de carduri pentru acelasi titular, cele doua campanii nu sunt de ocolit (de pilda, se pot obtine pana la 400 de lei daca s-ar inrola 3 carduri Mastercard si 2 carduri Visa in respectivele campanii).
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News