La 144 de ani de la infiintare, pentru a sublinia apartenenta la sistemul bancar, CEC si-a alaturat cuvantul Bank in noua denumire. In plus, a renuntat la vechea sigla, pentru a adopta una care isi propune sa sugereze renasterea institutiei de credit. Marele test il va reprezenta insa capacitatea bancii de a-si imbunatati calitatea serviciilor.
Noua denumire, CEC Bank, isi doreste sa imbine traditia indelungata cu aspiratiile de viitor, banca propunandu-si sa recupereze cat mai mult posibil din pierderea semnificativa de cota de piata de dupa 1990 – de la peste 30% pana la putin peste 4%.
Banca a adoptat si o noua sigla, precum si alte culori. Diversele nuante de verde isi propun sa simbolizeze renasterea bancii, asa cum aceasta culoare sugereaza renasterea naturii in fiecare primavera. In plus, sigla noua contine si o frunza de stejar, plasata pe un scut, care isi doreste sa reprezinte continuitatea si traditia, dar si siguranta si protectia.
Prima unitate, cea din imediata apropiere a sediului central, a si fost reamenajata dupa noile standarde. Dispar gratiile, vechile ghisee, si se doreste un spatiu in care clientii sa se simta mai confortabil decat inainte. Pana la sfarsitul anului in curs, alte aproximativ 600 de sucursale si agentii ale bancii isi vor schimba imaginea. Intregul proces, care va cuprinde restul de aproximativ 800 de unitati de la orase si de la sate, se va finaliza in 2010.
Cheltuielile aferente schimbarii de imagine nu sunt deloc mici, numai pentru anul 2008 CEC Bank avand alocate peste 50 de milioane de euro pentru reamenajarea unitatilor si pentru promovarea imaginii si a produselor si serviciilor noi. Insa ceea ce conteaza cu adevarat este mai putin nivelul efectiv al cheltuielilor, cat eficienta operatiunii.
Daca schimbarea denumirii, a siglei si a culorilor bancii va fi insotita si de o imbunatatire a calitatii serviciilor, de un program adecvat cu atentie la solicitarile clientilor, de o transformare a mentalitatii personalului care mai are, pe alocuri, reflexe specifice vechiului CEC, de punerea mai buna in valoare a unora dintre produsele bancii care reprezinta produse de top pe piata, cum ar fi spre exemplu cardul de credit sau contul de economii, atunci se poate spune ca efortul financiar a meritat.
Daca insa, in ciuda asigurarilor date de actualul management al bancii, din diferite motive schimbarile nu vor ajunge in profunzime, pentru a le da clientilor o cu totul alta perceptie despre CEC Bank, vom avea de-a face doar cu alta palarie pentru aceeasi Marie.
Semnele inceputului sunt insa incurajatoare. Pe langa noua imagine, banca lanseaza inca din aceasta luna o serie de noi produse si servicii. CECONLINE, serviciul de internet banking, isi propune sa devina o alternativa la banca traditionala. De asemenea, banca mai lanseaza un nou card pentru persoane fizice, emis sub sigla MasterCard. Clientii CEC Bank vor avea la dispozitie si un nou credit ipotecar, denumit Creditlife, care va avea asigurarea de viata inclusa in costul creditului. Iar agentii economici si autoritatile locale care vor dori sa acceseze fonduri europene vor beneficia de trei produse specifice – linia de credit pentru investitii, creditul punte si creditul pentru investitii).
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News