Daca in prezent, unitatile bancare sunt utilizate pentru a vinde in special produse de creditare si economisire, pe viitor, oferta se va extinde treptat si cu produsele altor institutii financiare, dupa modelul altor banci din Europa Centrala.
Primul domeniu in care bancile s-au implicat in calitate de intermediari a fost cel al asigurarilor, a spus Catain Parvu, director general la Piraeus Bank, in cadrul seminarului Retail Banking, organizat de Finmedia. Cu ocazia acordarii unui credit ipotecar sau a unuia de nevoi personale cu ipoteca, bancile incheie si o asigurare pentru locuinta adusa in garantie.
Iar, o data cu lansarea sistemului privat de pensii, bancile au inceput sa se implice si in vanzarea de pensii, in contul societatii de administrare a grupului financiar propriu.
« Suntem la inceputul utilizarii propriilor canale de distributie si pentru alte produse pentru care nu suntem proprietari », a precizat Sergiu Oprescu, presedintele Alpha Bank.
Claudiu Cercel, director la Directia operatiuni de piata din BRD, crede ca in paralel cu cresterea puterii de cumparare a populatiei, persoanele fizice se vor indrepta si spre produsele de investitii, cum ar fi fondurile mutuale si pensiile facultative.
« Pe masura ce fondurile mutuale vor lua amploare si bancile vor incepe sa ofere astfel de servicii », este de parere Catalin Parvu. In prezent, distributia fondurilor mutuale prin unitatile bancare este slab dezvoltata, chiar si in cadrul aceluiasi grup financiar.
Brokerii de credite se vor concentra in 2-3 ani
Acum, insa, bancile sunt mult mai interesate sa-si vanda propriile produse prin intermediarii de credite. « Lucram cu peste 150 de intermediari la nivel national. Presupun ca in urmatorii 2-3 ani, anumiti brokeri vor deveni dominanti, cum s-a intamplat si in alte tari », spune Sergiu Oprescu.
Razvan Munteanu, vicepresedintele Raiffeisen Bank, considera ca piata brokerilor se va dezvolta in timp, acestia avand avantajul mobilitatii. “Domeniul in care putem vedea o dezvoltare mai rapida pe viitor este pe internet », spune Munteanu.
Potrivit unui studiu realizat de Roland Berger, internetul are avantajul ca reduce costurile de tranzactionare pentru banca. Institutiile care doresc sa utilizeze mediul online trebuie mai intai sa caute solutii pentru a transforma web-ul intr-un canal de vanzare, deoarece acesta este perceput de clienti mai mult ca un mijloc de informare.
Dezvantajul internetului este ca bancile isi reduc contactele directe cu clientii, ceea ce le afecteaza vanzarile incrucisate. Statisticile au aratat ca un client care vine in sucursala tinde sa achizitioneze mai multe servicii de la aceeasi banca.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News