BCR a demarat un amplu program de reorganizare a activitatii, care are ca scop asimilarea standardelor de operare ale grupului Erste Bank. Unul dintre obiectivele urmarite prin acest program este si schimbarea mentalitatii salariatilor din banca. Canalul principal de distributie a produselor bancii va ramane reteaua de agentii si sucursale.
“Procesul de transformare are de-a face si cu mentalitatea pe partea de relatii cu clientul. Aceasta va fi schimbarea majora care va avea loc in banca », afirma Nicolae Danila, presedintele executiv al BCR. El a precizat ca nu vor avea loc reduceri de personal.
Pe partea de retail, viitorul model operational va segmenta clientii in trei categorii : persoane fizice, persoane fizice autorizate si microintreprinderi. In paralel, clientii persoane fizice vor fi sub-segmentati in functie de ciclul de viata si de venit.
Programul prevede imbunatatirea modului de servire al clientilor prin separarea clara a activitatilor care presupun lucrul direct cu clientii de cele care asigura suportul operational. In plus, se vor face cursuri speciale de pregatire pentru salariatii din front-office si vor aparea consilieri specializati pentru categoriile de clienti private-banking si microintreprinderi.
Canalul principal de distributie va fi reteaua de sucursale. Totodata, BCR doreste sa puna un accent mai important si pe canalele alternative. Call center-ul si serviciile de internet banking vor fi dezvoltate pentru a transfera tranzactiile simple din sucursale si a elimina astfel cozile de la ghiseu.
Programul cuprinde peste 40 de proiecte care se vor finaliza esalonat incepand cu 2007 si pana la mijlocul anului 2008. In proiecte, sunt implicati peste 550 de specialisti, din care aproximativ 100 de persoane din grupul Erste Bank. Bugetul total alocat pentru acest program pana in 2009 este de aproximativ 200 milioane euro. Aceasta suma cuprinde atat cheltuielile de integrare in grupul austriac cat si cheltuielile de investitii. Pana in 2009, BCR se va extinde de la 478 de unitati, cat are in prezent, pana la aproximativ 700 si vor fi deschise 52 de centre de afaceri dedicate IMM.
In linii mari, schimbarile ce urmeaza a fi realizate sunt fundamentate pe principiile modelului de operare al Erste si vizeaza in esenta separarea clara a liniilor cheie de afaceri ale bancii - corporate si retail – simultan cu delimitarea clara a functiilor de vanzari de cele legate de managementul riscurilor si de administrare.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News