Romanii sunt interesati sa economiseasca pe termen lung si sa isi imbunatateasca nivelul de cunostinte financiare pentru a reusi si isi inmulteasca banii. In schimb, europenii sunt mai atenti la optimizarea veniturilor si cheltuielilor lunare, reiese dintr-un studiu realizat la cererea grupului financiar din care face parte Provident Romania.
Mai mult de jumatate (55%) dintre clientii institutiilor financiare nebancare din Romania sunt chibzuiti cu cheltuielile zilnice si aproape 7 din 10 sustin ca dezvoltarea cunostintelor financiare ar contribui la o mai buna gestionare a bugetului de familie si planificare financiara pe termen lung, arata studiul efectuat de GfK.
In acelasi timp, economisirea pe termen lung este principala preocupare a respondentilor romani atunci cand cauta sa obtina informatii financiare. Peste 30% dintre participantii la sondaj din Romania considera ca un nivel mai ridicat de educatie financiara i-ar putea ajuta sa-si creasca economiile, in timp ce aproximativ un sfert spun ca ar putea sa-si gestioneze astfel mai bine cheltuielile zilnice si bugetul lunar de familie. Totodata, 21% sunt interesati sa-si dezvolte cunostintele financiare pentru a putea realiza investitii pe termen lung, la bursa sau in imobiliare.
Pe de alta parte, pentru europeni prioritara este gestionarea cheltuielilor zilnice, reiese din sondajul citat. La nivel european, 4 din 10 respondenti sunt interesati sa acumuleze cunostinte financiare pentru a-si optimiza veniturile si cheltuielile lunare.
10% dintre respondenti au economii la banci
In Romania, 3 din 10 respondenti spun ca reusesc sa faca economii cu regularitate pentru viitorul lor si al familiei lor, nivel similar cu cel din Europa. Dintre acestia, mai mult de jumatate pun bani deoparte pentru pensii private, insa prin pensiile obligatorii, 10% au economii la banca si 6% au realizat investitii pe termen lung cu scopul de a economisi, arata studiul mentionat.
Cercetarea GfK face parte dintr-o initiativa desfaurata in randul clientilor grupului britanic International Personal Finance, grupul din care face parte Provident Romania, in toate cele opt tari in care acesta este prezent (Romania, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria si Mexic), cu scopul de a identifica perceptiile consumatorilor asupra climatului socio-economic, comportamentul lor de economisire si creditare si principalele lor preocupari.
Sondajul a fost realizat pe un esantion total de 8.040 de clienti din cele 8 tari in care este prezent grupul britanic, dintre care 1.034 din Romania.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News