Nu sunt putini cei care semneaza un contract de economisire-creditare afla abia ulterior de comisioanele foarte mari retinute de banca. Daca nu au trecut inca 14 zile de la semnarea contractului, te poti razgandi fara costuri si poti primi banii inapoi.
Achizitionarea unui produs sau serviciu financiar trebuie sa fie intotdeauna o decizie calculata iar beneficiile trebuie puse in oglinda cu costurile. Nu intotdeauna lucrurile se intampla asa si, uneori tacticile de vanzare puse in practica de banci conving clientii sa semneze pe loc un contract.
In ultimii ani, Conso.ro a primit numeroase sesizari din partea consumatorilor, care au semnalat ca au fost convinsi sa semneze contracte de
economisire-creditare in unitatile BCR, fara a li se prezenta complet conditiile.
In 14 zile se primesc banii inapoi
Cei care au semnat un contract de economisire-creditare si isi dau seama ulterior ca nu a fost cea mai buna alegere, au la dispozitie 14 zile de retragere si anulare a contractului.
Conform reprezentantilor BCR Banca pentru Locuinte (BCR BpL), aceste contracte se supun prevederilor OUG 50/2010 si in caz de retragere a clientului in termenul legal, acesta isi primeste inapoi integral sumele depuse.
Sumele recuperate includ si comisionul initial, care este de aproximativ 1% din suma contractata astfel incat ajunge usor la cateva sute de lei.
“Contractul de economisire-creditare se anuleaza iar clientului i se restituie integral sumele depuse, evident daca a efectuat depuneri la semnarea cererii”, au precizat pentru Conso.ro reprezentantii BCR BpL.
De ce vor clientii sa renunte la contracte?
Comisionul initial este foarte mare si a devenit unul dintre principalele motive pentru care clientii decid sa renunte la contract. Opiniile postate in sectiunea
Vocea clientului mentioneaza frecvent acest aspect.
De multe ori, clientii observa acest comision abia cand vad soldul contului si nu isi pot explica de ce acesta este mult mai mic decat sumele depuse.
“Cand am mers la banca sa incheiem contracte de depozit pe sumele in euro detinute , functionara ne-a prezentat miraculosul produs de economisire creditare de la BpL si ne-a convins in doua vorbe sa depunem cate 1.000 de euro de persoana in astfel de contracte. Singurele lucruri pe care ni le-a spus despre acest produs au fost DOBANDA DE 25% pe an si faptul ca poti retrage oricand sumele depuse.NU A SPUS NIMIC DE NICI UN COMISION, DE NICI O CAPCANA “, sesizeaza o clienta din Buhusi.
“M-am dumirit prea tarziu ce mare teapa am luat de la cele doua angajate ale bancii, foarte bine instruite in a duce in eroare prosti cum am fost eu si sotul meu, pentru ca ele ne-au facut contract pe 60.000 ron. La o discutie telefonica ulterioara am spus ca vreau sa imi retrag banii, insa eu nu stiam ca imi vor retine 600 de ron comisionul si dra insista sa ii las macar 18 luni”, precizeaza si o clienta din Bucuresti.
Intelegerea gresita a modului in care functioneaza produsul este asadar principalul motiv de nemultumire pentru clienti.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News