Pentru a primi despagubire, persoanele prejudiciate trebuie sa depuna o cerere la societatea de asigurare, procedura denumita avizarea daunei.
Asiguratorul va deschide un dosar de dauna si va constata pagubele intr-un proces-verbal, unde se vor enumera piesele avariate si solutiile tehnice adoptate (inlocuire, reparare, etc.), precum si lista documentelor ce trebuie prezentate de pagubit pentru solutionarea dosarului.
Daca prin demontarea sau reparatia bunului avariat se descopera si alte avarii, care nu au putut fi constatate initial, se va intocmi un proces-verbal suplimentar.
Dupa acceptarea ofertei de despagubire, persoana prejudiciata va preciza modalitatea de plata (in numerar, in contul bancar personal, in contul bancar al unitatii service, care a reparat masina). Despagubirea se plateste de catre societatea de asigurare in termen de 10 zile de la data acceptarii ofertei de despagubire.
Persoanele prejudiciate au si posibilitatea de a-si acoperi daunele materiale, adresandu-se asiguratorului propriu, prin polita casco. In acest caz, asiguratorul casco va recupera despagubirea platita de la asiguratorul de RCA al persoanei vinovate de producerea accidentului. Eventuala diferenta intre valoarea reparatiei si despagubirea platita de asiguratorul de RCA, daca este justificata, va fi trecuta in contul asigurarii casco.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News