Succesul platformele de socializare nu a trecut neobservat de catre bancheri. Pe langa pagini oficiale pe Facebook, discutii online, concursuri si sondaje, de curand a aparut si prima agentie bancara pe Facebook, clientii fiind consiliati prin chat. Totusi, exista si cazuri in care banci mari nu au pus la punct macar o pagina oficiala de Facebook.
Dupa ce au ocupat spatiile comerciale de pe principalele strazi ale marilor orase, bancile incep sa se uite timid si catre canalele alternative prin care pot veni mai aproape de clienti existenti sau potentiali.
Tot mai multe website-uri au fost redesenate pentru a promova mai bine ofertele adresate populatiei, pentru ca, in ultima vreme, platformele de socializare sa intre in raza vizuala a bancherilor.
In mare parte, bancile romanesti au o pagina de Facebook, mai mult sau mai putin dezvoltata insa, pe care prezinta informatii despre societate, produse si anunta noutati pentru clienti.
In plus, unele institutii de credit, au inclusivi angajati speciali sau consultanti externi in domeniu care se ocupa de dezvoltarea imaginii web a companiei.
Agentii virtuale pentru consilierea clientilor
Succesul mare al programului Prima Casa a impins BRD pe Facebook, unde banca a creat in primavara anului trecut
o pagina dedicata si a intrat in dialog live cu clientii care solicitau diverse lamuriri.
BCR a testat mediul online cu
o agentie virtuala pe plaforma Second Life. Succesul proiectului nu a fost insa prea mare, in conditiile in care nici platforma Second Life nu a reusit sa se dezvolte. Ulterior, BCR s-a mutat pe Facebook.
Cea mai recenta aparitie vine din partea UniCredit Tiriac Bank, care a lansat o agentie virtuala. Proiectul nu ofera insa clientilor posibilitatea de a face tranzactii, ci permite doar discutiile online, prin chat, cu angajatii bancii.
In cazul in care este necesara transmiterea unor date confidentiale, discutia se reia la telefon sau intr-una din sucursalele bancii.
Platformele online – rampa de lansare la nivel international
Interesul bancilor pentru Facebook nu este o noutate. In Europa de Vest si in SUA, bancile au mers pe Facebook inca din primii ani de lansare a platformei.
“Bancile noastre au o problema. Varsta medie a clientului este 47 de ani si in crestere. Daca vor sa atraga noile generatii trebuie sa se duca acolo unde sunt acestia, iar Facebook este unul din respectivele locuri”, a precizat Richard Jones, reprezentantul companiei internationale Fiserv, care ofera solutii de tehnologie in sistemul bancar pentru
informationweek.com.
ING Group stransese aproape 14.000 de fani pentru pagina din SUA. Citigroup reusise sa stranga peste 10.000 de fani cu pagina sa din Argentina, in timp ce BNP Paribas stransese la momentul respectiv un total de peste 120.000 de fani.
In prezent, numarul de fani se numara in sute de mii, iar grupurile financiare au creat pagini dedicate pentru fiecare stat in care sunt prezenti.
BCR are cei mai multi fani pe Facebook
In Romania, bancile au inca o activitate redusa pe retelele sociale, in ciuda lansarilor anuntate cu fast. Exista diferente mari intre numarul de fani al bancilor de talie similara, precum si fata de numarul de fani ai altor filiale din grup.
Spre exemplu,
BCR are aproape 30.000 de fani, mai mult decat numarul de fani din
Austria, respectiv 17.700.
In schimb, in
Ungaria, Erste are doar 745 iar in
Croatia 10.000. ING Bank are 44.000 de fani in
Turcia, 21.000 de in
Polonia, dar la o simpla cautare pe Facebook, nu am gasit o pagina oficiala pentru sucursala din Romania ci doar diverse pagini cu numar insignifiant de fani.
Acelasi lucru se intampla si in cazul Raiffeisen Bank, care promoveaza insa pe Facebook proiectul
Raiffeisen Comunitati, si nu banca. In total, proiectul a strans aproape 5.500 de fani, in timp ce Raiffeisen
Ungaria are deja 19.000 de fani.
In afara de chat si concursuri,
BRD are o prezenta relativ redusa pe Facebook, cu 4.500 de fani in Romania. Un numar similar reuneste si Groupe Societe Generale in
Polonia.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News