Lipsa asigurarii scoate din piata peste 1000 de agentii de turism. Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) a retras licentele a 1.384 de agentii care nu au prezentat o polita valabila de asigurare impotriva insolventei sau falimentului. Polita are drept scop despagubirea turistilor afectati de astfel de situatii.
”Masura de retragere in vederea radierii din oficiu a licentelor de turism emise operatorilor economici in cauza asigura intarirea disciplinei privind comercializarea pachetelor de servicii turistice si totodata protectie persoanelor fizice si juridice contractante”, se arata intr-un comunicat al ANT.
De la data publicarii listei, operatorii economici inclusi nu mai pot desfasura activitati specifice agentiilor de turism, conform prevederilor legale, precizeaza institutia.
Ce se intampla cu clientii respectivelor agentii?
Autoritatea nu explica, insa, ce se va intampla cu turistii care au achizitionat deja vacante de la agentiile care au ramas fara licenta.
In schimb, ANT mentioneaza in comunicat ca este interzisa, potrivit prevederilor legale, "desfasurarea de activitati turistice specifice agentiilor de turism de catre operatorii economici cu licenta de turism expirata sau fara detinerea politei valabile de asigurare privind asigurarea rambursarii cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de turisti pentru achizitionarea serviciilor/pachetelor de servicii turistice, in cazul insolvabilitatii sau a falimentului agentiei de turism".
Care sunt agentiile care raman fara licenta?
Lista agentiilor de turism care nu au facut dovada detinerii politei valabile de asigurare pentru riscurile mentionate este publicata pe site-ul www.turism.gov.ro.
In plus, in comunicat se mentioneaza ca Directia Generala Control si Autorizare Turism din cadrul ANT a notificat, pentru a doua oara, toti operatorii economici care nu au facut dovada politei de asigurare valabile, prin scrisoare personalizata recomandata, transmisa in data de 28 august 2016, si a publicat, la aceeasi data, continutului notificarii si lista agentiilor de turism notificate.
Recent, doua agentii de turism au intrat in insolventa. Este vorba de Genius Travel si Mareea. Aceste cazuri au adus, din nou, in atentia opiniei publice si a autoritatilor problema asigurarilor in domeniu. La vremea respectiva, un studiu realizat de un portal de servicii turistice arata ca peste o treime (35%) dintre romanii care cumpara vacante in strainatate nu isi fac asigurare storno.
Cum ne protejeaza o asigurare in vacanta?
Realizatorii studiului atentionau ca cei care nu isi fac o astfel de asigurare risca sa nu isi recupereze banii daca nu mai pot merge in concediu din cauza unor probleme personale.
Din acelasi studiu reiese ca 20% dintre romani nu isi fac asigurare de sanatate inainte de a pleca in vacanta si risca sa plateasca taxe de spitalizare costisitoare in strainatate.
In ceea ce priveste responsabilitatea agentiilor de turism fata de clientii pe care ii pot lasa fara vacantele platite si fara bani, ANT anunta, in vara, ca jumatate dintre agentiile de turism din Romania nu au o asigurare impotriva insolventei.
Potrivit legislatiei in vigoare, orice agentie de turism este obligata sa incheie o astfel de polita, impotriva insolventei sau a falimentului, si sa faca dovada existentei acesteia. O astfel de asigurare are drept scop despagubirea turistilor care au cumparat o vacanta de la o agentie de turism care intra in imposibilitate de plata si nu mai poate asigura serviciile pentru care clientii au platit.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News