Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a adoptat un set de masuri prudentiale in vederea protectiei asiguratilor. Politele RCA vor fi mai strict reglementate.
De la 1 ianuarie 2015, normele RCA prevad ca asiguratorii RCA au obligatia de a practica aceeasi prima de asigurare indiferent de canalul de distributie utilizat.
Totodata, este interzisa acordarea oricaror avantaje colaterale asiguratilor la incheierea unei polite de asigurare RCA.
Oferta asiguratorului trebuie sa fie valabila pentru o perioada de minimum 3 zile si trebuie sa contina in mod obligatoriu informatii despre comisionul de intermediere sau cheltuiala medie de achizitie directa.
In plus, oferta trebuie sa contina criteriile specifice clientului care sunt utilizate pentru determinarea primei de asigurare, inclusiv raspunsurile oferite de catre potentialul asigurat.
Normele interzic modificarea tarifelor de prima mai devreme de 12 luni de la ultima modificare, iar asiguratorul trebuie sa stabileasca tarifele astfel incat sa se acopere toate obligatiile ce decurg din incheierea contractelor de asigurare RCA. Nu este premisa acoperirea pierderilor pe RCA din alte forme de asigurare.
Asiguratorii au obligatia sa efectueze analize trimestriale privind nivelul cheltuielilor de achizitie inregistrate si sa adopte masurile care se impun pentru a asigura concordanta politicilor de achizitie cu obligatiile asumate prin politele incheiate.
ASF isi rezerva dreptul ca, pe baza analizei indicatorilor raportati, in scopul protejarii asiguratilor/pagubitilor, sa intervina prin limitarea comisionului de intermediere.
Intermediarii au obligatia de a incasa prima de asigurare pentru RCA direct in contul asiguratorului, iar in cazul platilor in numerar sa vireze integral in contul societatii de asigurare prima incasata aferenta politelor RCA in cel mult 5 zile lucratoare de la data incasarii.
Asiguratorul trebuie sa restituie diferenta de prima de asigurare RCA in cazul rezilierii politelor (spre exemplu transferul dreptului de proprietate asupra vehiculului) in termen de maximum 10 zile.
In ceea ce priveste daunele, norma permite externalizarea activitatii de constatare si lichidare a daunelor RCA.
In cazul daunelor totale, stabilirea valorii reale a vehiculului se va face pe baza sistemelor de specialitate (eliminandu-se grila de uzura). La o dauna partiala, despagubirile se vor limita la nivelul preturilor practicate de reprezentantele auto din Romania.
ASF a modificat si norma privind procedura de solutionare a petitiilor, pentru a permite solutionarea mai rapida si eficienta a reclamatiilor. In cazul solicitarilor intemeiate de prelungire a termenelor de transmitere a documentatiilor solicitate de catre ASF, limita temporala se reduce de la 7 zile lucratoare la 5 zile calendaristice.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News