Politele de asigurare de raspundere civila auto (RCA) vor putea fi suspendate pe perioada in care vehiculul nu este utilizat, a anuntat Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF). Masura este inclusa in proiectul noii legi a RCA elaborat de institutie si transmis Parlamentului.
In schimb, ASF nu este de acord cu emiterea politelor RCA exclusiv pe persoane fizice (dupa CNP). ”Este de mentionat faptul ca legislatia europeana impune un sistem de asigurare a raspunderii civile auto bazat pe cu totul alte principii, asigurarea RCA fiind incheiata pe autovehicul in toate statele membre UE.
”Prin toate masurile adoptate, ASF a cautat sa identifice cele mai bune solutii care sa vina in sprijinul asiguratilor RCA. Demersurile vor continua in lunile urmatoare, iar activitatea Grupului de lucru pe asigurari (din care fac parte reprezentati ai asiguratorilor, transportatorilor, intermediarilor in asigurare, service-urilor auto) isi va concentra atentia asupra solutionarii problemelor de natura tehnica si pe elaborarea legislatiei secundare care sa sprijine si sa detalieze mecanismele si regulile incluse in noul proiect de lege privind asigurarile auto din Romania”, se arata in comunicatul ASF.
Ca sa nu mai scumpeasca RCA, ASF da voie societatilor sa le ieftineasca mai mult
In plus, institutia enumera si masurile adoptate in ultimele doua luni pentru solutionarea problemelor mentionate in Protocolul incheiat pe 22 decembrie 2015 cu reprezentantii transportatorilor, respectiv plafonarea cresterii tarifelor la politele RCA la 50% peste nivelul din iunie 2015.
Printre acestea se numara faptul ca ASF a eliminat din Norma 23/2014 privind RCA prevederea prin care reducerile comerciale pentru clienti nu puteau depasi un plafon de 10%. ”Ca urmare, asiguratorii au acum libertatea de a acorda orice discount de pret consumatorilor cu un istoric de daunalitate bun, ceea ce se reflecta in tarife contractate semnificativ mai mici decat cotatiile standard practicate de societatile autorizate sa vanda RCA”, se mai arata in comunicat.
In plus, Autoritatea le-a interzis asiguratorilor sa foloseasca indicatori nefundamentati statistic, astfel incat sa preturile sa fie corelate cu daunalitatea. De asemenea, ASF a mai decis eliminarea componentei Carte Verde in cazul vehiculelor care, din cauza limitarilor tehnice sau juridice, nu pot circula in afara teritoriului Romaniei.
Pe termen mediu, Autoritatea are in vedere imbunatatirea functionarii bazei de date CEDAM, transparentizarea modului de calcul al preturilor si determinarea unor repere de referinta la nivelul pietei privind dauna medie.
Diferenta de tarife intre ASF si Consiliul Concurentei
Pe de alta parte, ASF explica diferenta dintre datele sale cu privire la cresterea preturilor si cele ale Consiliului Concurentei cuprinse in ”Raportul investigatiei privind sectorul asigurarilor auto din Romania” prin faptul ca Autroritatea a folosit medii ale sistemului, iar Consiliul Concurentei valori individuale.
”Cresterile sau scaderile tarifelor de prima inregistrate in cazuri individuale pot diferi semnificativ de mediile inregistrate pe anumite segmente de clientela. Totodata, situatia publicata de ASF include valori ale primelor din contracte efectiv incheiate, in timp ce analiza Consiliului Concurentei foloseste valorile tarifelor standard notificate de asiguratori”, se mai arata in comunicatul ASF.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News