Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara a aprobat infiintarea, la nivelul institutiei, a unei entitati pentru solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) pentru piata financiara nebancara, potrivit unui comunicat de presa. ASF a primit, in prima jumatate a anului, peste 9.000 de petitii de la clientii pietelor pe care le supravegheaza.
Astfel, clientii companiilor de asigurari, cei ai fondurilor private de pensii, dar si investitorii din piata de capital vor avea la dispozitie o entitate la care sa apeleze in cazul in care sunt nemultumiti de relatia cu compania cu care au un contract in derulare.
ASF a contribuit, in vara acestui an, la modificarea si completarea Proiectului de Lege privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si profesionisti, initiat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
Actul normativ a fost aprobat, la finalul lunii august, de Guvern si vizeaza solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si profesionisti. Ordonanta adoptata in acest sens transpune in legislatia romaneasca prevederile Directivei 2013/11/UE. "Directiva impune statelor membre sa faciliteze accesul consumatorilor la proceduri de solutionare alternativa a litigiilor in cazul litigiilor nationale si al celor transfrontaliere care se refera la obligatiile contractuale prevazute in contractele de vanzari sau in contractele de prestari de servicii din toate sectoarele comerciale”, se arata intr-un comunicat emis de Guvern la acea vreme.
In acest scop, in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, se va infiinta o structura responsabila cu derularea acestor proceduri.
Pentru domeniul bancar, se prevede infiintarea Centrului de solutionare alternativa a litigiilor din sistem, iar activitatea acestui centru urmeaza sa fie coordonata de un Colegiu special infiintat in acest scop.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News