ASF nu intervine asupra nivelului primelor de asigurare RCA, acestea fiind liber stabilite de catre societati, a precizat presedintele autoritatii, in conditiile in care Asociatia Service-urilor (ASSAI) va organiza un protest impotriva modului de gestionare al ASF cu privire la cresterea “nejustificata si necontrolata” a preturilor acestei polite.
Tarifele de prima sunt notificate catre ASF, a subliniat Misu Negritoiu, dar nu sunt supuse aprobarii. In acest sens, calculele actuariale care stau la baza stabilirii tarifelor de prima sunt realizate utilizand date statistice acumulate de asiguratori in anii anteriori si au in vedere despagubirile datorate in baza politelor RCA, precum si diferitele criterii de risc.
“Conform prevederilor legale, asiguratorii au obligatia de a-si stabili tarifele de prima astfel incat sa garanteze permanent indeplinirea obligatiilor care decurg din incheierea contractelor de asigurare RCA”, a declarat Misu Negritoiu, presedintele ASF in cadrul unei intalniri cu reprezentantii participantilor din piata asigurarilor.
Seful ASF a atras atentia asiguratorilor ca modificarea normei RCA nu trebuie sa reprezinte un pretext in urma caruia sa abuzeze, in incercarea de a-si acoperi pierderi anterioare, prin acest instrument.
“In prezent, rata combinata a daunei, care este de 117%, ne arata un dezechilibru. Corectarea lui nu presupune automat o majorare a preturilor, poate sa insemne si reducere de costuri. Dar dezechilibrul va trebui corectat”, a mai spus Misu Negritoiu.
Pe de alta parte, participantii la discutie au subliniat ca incidenta daunelor in Romania este mult peste cea aferenta altor state din Europa (de circa 4 ori mai mare).
Ei au dat ca exemplu dinamica nivelului primelor pentru transportatori, caz in care rata daunei ajunge si la 200%, iar despagubirile achitate pentru accidente provocate de un singur transportator au necesitat despagubiri de ordinul milioanelor de euro. Pentru acestia insa, asigurarea RCA era de aproximativ 2.000 de dolari pentru un camion, iar in prezent pleaca de la valori mult mai mici, respectiv 500 de euro.
In acelasi timp, in cadrul intalnirii a mai fost sustinuta si ideea unor prime minime pe tipuri de autovehicule, au fost clarificate aspecte referitoarea la prelungirea si transferul politelor in cazul instrainarii autovehiculelor, efectuarea platilor prin intermediari sau direct catre asiguratori, nevoia consolidarii bazei de date la nivel national pentru o mai buna urmarire a accidentelor, a eventualelor polite contrafacute, a identificarii mai rapide a autovehiculelor inmatriculate in Romania si in strainatate care circula fara asigurare RCA in Romania.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News