Întrebare
Am o problema legata de asigurarea de locuinta. In urma unui eveniment (trasnet) casa mi-a ars in totalitate, suma pentru care era asigurata casa era 150.000 Ron, iar in urma devizului am primit aproape 65.000 Ron. Devizul a fost o porcarie, nu au fost bag
Din speta dumneavoastra este foarte important sa intelegem daca ati semnat o antecalculatie sau cererea de despagubire. Daca ati semnat o antecalculatie ar trebui ca lucrurile sa poata fi inca rezolvate prin discutii cu asiguratorul si eventual printr-o expertiza independenta.
Daca ati semnat o cerere de despagubire, din pacate, singura solutie posibila este instanta, dar chiar si aceasta cu sanse mici de reusita. Iar sansele de reusita sunt mici nu pentru ca v-ati "bate" cu o firma mare de asigurari, ci pentru ca ati contesta ceva ce tocmai dumneavoastra ati aprobat, respectiv cererea de despagubire cu suma mentionata in mesaj. Cu siguranta insa ca o opinie definitiva cu privire la dosar poate fi data numai dupa ce vedem toate elementele componente si avem si o opinie legala competenta.
Din acest exemplul cred ca este important sa retineti cateva lucruri:
1. Propunerea de despagubire inaintata de catre asigurator nu este "litera de lege". Ea poate fi contestata in limitele contractului de asigurare si nu este nevoie intotdeauna de instanta.
Mai cu seama in cazul unei daune de acest tip, clientul poate ajunge prin discutii cu reprezentantul asiguratorului la o modalitate agreata de ambele parti pentru stabilirea cuantumului daunei.
Iar daca nu ajungeti la un accord in ciuda argumentelor pe care le aduceti, pana la instanta exista si optiunea unui tert independent care sa faca o propunere pe care partile sa o accepte.
2. In orice situatie, este esential sa cititi si sa intelegeti foarte bine si ceea ce declarati si ceea ce semnati, iar daca aveti nelamuriri nu trebuie sa ezitati sa solicitati in scris detalii suplimentare. In cererea scrisa precizati si un termen rezonabil in care asteptati raspuns, iar daca nu il primiti puteti apela fie la departamente superioare ierarhic, fie la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
3. Dar poate ca cel mai util sfat pe care l-am putea da pentru ca situatii de genul celei descrise de dumneavoastra sa fie mai bine gestionate ar fi acela de a va contracta polita cu ajutorul unui broker sau agent pe care in prealabil l-ati verificat in ceea ce priveste profesionalismul si capacitatea de a va acorda servicii post vanzare.
In cazul unei daune, brokerul/agentul dumneavoastra ar trebui sa va fie alaturi si sa va indrume la fiecare pas. De asemenea,acelasi broker/agent ar trebui sa va ofere toate informatiile referitoare la riscuri acoeprite, excluderi, fransize etc., iar dumneavoastra ar trebui sa ii acordati timpul si atentia necesare pentru a le cunoaste si intelege cat mai bine.
O regula de aur este sa vorbiti mai mult cu brokerul inainte de semnarea politei pentru ca la dauna sa vorbiti mai putin!
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News