Inainte de raspuns, as completa intrebarea si cu sectiunea “Cum ar trebui sa procedeze brokerii de asigurare?”
In primul rand, este important de stiut ca serviciile brokerului nu adauga costuri suplimentare politei de asigurare, intrucat aceasta “poarta” aduce oricum cu ea costuri asociate de vanzare, fie ca este cumparata de client direct de la compania de asigurari, fie ca este cumparata de la un agent sau broker.
Ca atare, cel mai util lucru pentru client ar fi sa isi aleaga brokerul pe care il considera cel mai priceput si serios, capabil sa ii dea serviciile de care are nevoie – mai multe oferte, consultant la alegerea celei mai potrivite, asistenta in administarea politei si la dauna. Dupa aceasta selectie initiala a brokerului, clientul poate semna un mandat de brokeraj. De altfel, legea asigurarilor interzice acordarea de mandate multiple.
In primul rand, atunci cand un client lucreaza cu mai multi brokeri pentru acelasi risc – fie ca este o polita simpla retail, fie ca este un program complex de asigurari – nu face altceva decat sa isi reduca sansele de a obtine cea mai buna polita pentru el si cele mai bune servicii ulterioare, adica acelea care conteaza cu adevarat – serviciile la dauna. Companiile de asigurari la care ajungi nu vor sti cu care broker sa negocieze.
In al doilea rand, dar poate cel mai important, nici brokerii si nici asiguratorii care oferteaza nu au incredere in client, asa cum si clientul care a acordat mandate multiple a dat dovada de neincredere in ei in prima faza. Ca atare, rezulta o relatie de lucru care este de la bun inceput mai degraba conflictuala decat o relatie de colaborare, asa cum ar trebui sa fie relatia dintre client – broker – companie de asigurari.
Cum ar trebui sa procedeze brokerii si companiile de asigurari? Aceasta e una din cele mai vechi si controversate discutii din piata de asigurari din Romania.
Brokerii ar trebui sa informeze clientul cu privire la prevederile legale si sa ii solicite acestuia sa faca initial selectia brokerului si apoi sa acorde mandatul.
Criteriile pentru alegerea brokerului pot include aspecte care tin de serviciile brokerului – timp de raspuns la ofertare sau, mai cu seama, timp de raspuns la serviciile de asistenta la dauna, detalii legate de asistenta la dauna, detalii legate de serviciile de administrare a politei, consultanta la alegerea politei celei mai potrivite etc.
Odata selectat un broker, companiile de asigurari vor fi foarte interesate sa lucreze cu el si sa ofere clientului acelui broker cele mai bune servicii pentru a-l castiga. Daca, insa, ar primi cererea din mai multe parti, s-ar instala neincrederea si ofertele nu ar mai fi, in final, cele mai bune.
In cazul in care companiile de asigurari primesc mandate multiple pentru acelasi risc, ar putea refuza sa oferteze sau ar putea transmite o oferta generala dupa care sa solicite clientului sa isi aleaga brokerul cu care sa continue negocierile pentru oferta finala.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News