Ani la rand, vanzarea politelor Casco a constituit principala linie de business pentru asiguratori. Totul s-a schimbat in 2010 cand tot mai multi clienti au decis sa nu-si mai reinnoiasca politele. Raspunsul companiilor de asigurari la noul context de piata se lasa inca asteptat, putini jucatori venind in intampinarea clientilor cu solutii care sa revigoreze subscrierile.
Lipsa de reactie a societatilor de asigurari la noua conjunctura a pietei s-a tradus intr-o comprimare semnificativa a veniturilor din prime aferente politelor Casco. In primul semestru al acestui an, valoarea primelor brute subscrise s-a comprimat cu 25,4% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
In ciuda diluarii portofoliilor de clienti multe companii au preferat sa nu reduca tarifele. Ele au acceptat situatia, optand pentru venituri mai mici si ferindu-se astfel de acumularea unor noi pierderi financiare.
Odata cu imposibilitatea diminuarii primelor, societatile au pierdut practic suportul pe care si-au construit ani la rand comunicarea, respectiv pretul minimal. Acum se vad nevoite sa mizeze in promovare pe o calitate superioara a serviciilor oferite. De parca pana acum clientii au platit primele pentru servicii de calitate inferioara.
Daunele mici si dese, cheia marilor regrese
Potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, valoarea despagubirilor brute platite de companiile de asigurari in primul semestru al anului au depasit nivelul subscrierilor. Desigur, o parte din daune a fost suportata si de reasiguratori insa situatia a determinat societatile sa nu mai faca concesii la tarife sau, acolo unde a fost cazul, discount-urile acordate sa fie mult mai atent cantarite.
Uniqa Asigurari a inregistrat in primul semestru al anului una dintre cele mai inalte rate nete a daunei, de 111,1%. Desi nu au atins asemenea valori, celelalte societati s-au vazut nevoite sa accepte valori de peste 50% ale ratei.
Daca adaugam cheltuielile de administrare si comisioanele platite agentilor/brokerilor vedem cum majoritatea companiilor platesc mai mult decat incaseaza de la clienti. In aceste conditii, majorarea pretului asigurarii pe viitor devine o certitudine, insa asiguratorii trebuie sa aplice grile diferentiate pentru a nu pierde categoriile de persoane fara «cazier rutier».
Printre companiile care au incercat sa recreioneze produsele Casco pentru a le spori atractivitatea se numara:
• Generali Asigurari – reduceri de pana la 20% la asigurarea Casco pentru soferii cu varsta peste 28 de ani, cu vechime de peste 4 ani in condus si cu un copil minor in intretinere; in plus, asistenta rutiera in tara si peste hotare, aceasta din urma fiind conditionata de achizitionarea la pachet a politelor Casco si RCA.
• BCR Asigurari – produsul Casco Plus acopera riscurile de avarie si furt, cele legate de accidentele de persoana, oferind de asemenea asistenta rutiera in tara si peste hotare fara necesitatea incheierii politei RCA.
• Asirom – reduceri de pana la 45% ale primelor de asigurare pentru soferii cu ani consecutivi fara daune; riscul de avarii si furt este acoperit atat in Romania cat si in Spatiul Economic European; in plus, acoperirea acestui risc poate fi extinsa si la alte state cu conditia achizitionarii unei polite RCA.
• Groupama – produsul Casco este unul modular, cu 5 tipuri de acoperiri: Mini, Midi, Grand, Total si Total Plus; despagubirea la valoarea de nou a autovehiculului reprezinta unul dintre avantajele produsului.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News