Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a amendat liderul pietei asigurarilor obligatorii RCA din Romania, Asirom, cu 200.000 de lei, dupa ce a descoperit nereguli asupra modului in care au fost solutionate dosarele de dauna. Institutia a demarat un control la aceasta societate dupa o crestere accelerata a reclamatiilor la adresa companiei.
ASF a efectuat la Asirom, companie ce apartine grupului austriac Vienna Insurance Group (VIG), un control inopinat intre 5 septembrie si 17 noiembrie 2016.
”In principal, tematica controlului a vizat modul in care societatea a instrumentat/solutionat dosarele de dauna pentru asigurarea obligatorie de raspundere civila si CASCO auto, a calculat si a inregistrat rezerva de dauna (avizata si neavizata), precum si acuratetea si exactitatea datelor privind dosarele de dauna aflate in rezerva/plati de indemnizatii/respingeri/prescrieri dosare”, se precizeaza in comunicatul ASF.
Ce masuri a mai dispus ASF?
Ca urmare a controlului efectuat, Autoritatea a decis, pe langa sanctionarea societatii, si aplicarea de amenzi conducerii acesteia. Astfel, o amenda de 50.000 de lei a primit vicepresedintele directoratului Asirom, Bregovan Adamovic, responsabil cu daunele pana in data de 1 noiembrie 2016.
ASF i-a amendat cu cate 10.000 de lei si pe presedintele directoratului, Juraj Lelkes, pe directorul departamentului daune, Bazon Octavian, precum si pe vicepresedintele directoratului Daniela Meghea, membru al directoratului ce a semnat decizia privind comitetul de analiza si solutionare a petitiilor din cadrul Asirom.
In plus, autoritatea a stabilit o serie de masuri corective pe o perioada de sase luni de la data primirii deciziei, privind evolutia dosarelor aflate in soldul rezervei de dauna avizata in data de 31 decembrie 2016 si evolutia dosarelor de dauna avizate in cursul anului 2017.
De asemenea, ASF a solicitat Asirom sa intocmeasca raportul privind riscul propriu si evaluarea solvabilitatii pentru perioada 2016 - 2018, in conformitate cu prevederile privind cerintele calitative stabilite de catre Autoritatea Europeana de Supraveghere pentru Asigurari si Pensii Ocupationale, luand in considerare nivelul riscurilor de rezerva si operational identificat in cadrul controlului.
Asirom creste pe piata RCA, si la polite, si la reclamatii
„Decizia ASF cu privire la rezultatele controlului inopinat poate fi contestata in termen de 30 de zile de la data comunicarii, fara ca executarea sanctiunilor sa fie suspendata pe durata solutionarii contestatiei”, se mai arata in comunicatul citat.
Asirom a preluat conducerea pe piata RCA, insa si reclamatiile la adresa societatii s-au inmultit in cursul anului trecut. Potrivit statisticilor ASF, la jumatatea anului 2016, compania era a doua cea mai reclamata, dupa City Insurance, pentru probleme la plata despagubirilor. Mai mult, societatea a inregistrat o crestere de 26% a reclamatiilor in perioada analizata.
Odata cu iesirea de pe piata a Astra Asigurari si Carpatica Asig, Asirom a castigat cota pe piata RCA, insa reclamantii sustin ca societatea a preluat si practicile companiilor falimentare.
Recent, o serie de asociatii de service uri auto au acuzat Asirom ca intarzie platile, diminueaza despagubirile la care asiguratii au dreptul si face presiuni pentru reparatii ieftine.
Asirom sustine ca si-a imbunatatit fluxul de daune
Potrivit rezultatelor financiare publicate de companie, Asirom a subscris, in primele 9 luni ale anului 2016, un volum de prime de 888 milioane lei, in crestere cu 90% fata de aceiasi perioada a anului anterior.
In comunicatul referitor la rezultatele financiare, compania precizeza ca in perioada analizata a platit daune in valoare de 358 de milioane de lei.
„Din cele 49.720 dosare de dauna platite in primele 9 luni ale anului, cea mai mare parte o reprezinta dosarele instrumentate pentru asigurarea obligatorie de raspundere civila auto. Asirom plateste aproximativ 200 dosare RCA pe zi”, se mentioneaza in comunicatul citat.
Totodata, compania sustine ca a lucrat constant si la imbunatatirea fluxului de daune si a relatiilor cu parteneri, astfel incat ponderea petitiilor inregistrate de companie in primele 9 luni al anului 2016, in totalul dosarelor de dauna, este in scadere.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News