Asociatia Societatilor de Servicii Auto Independente (ASSAI) sustine constituirea Corpului Expertilor si Evaluatorilor Tehnici din Romania (CEETAR). Acest sistem ar putea rezolva peste 70% dintre problemele cu care se confrunta in prezent pagubitii RCA sau asiguratii CASCO, abuzati de catre societatile de asigurari.
”Proiectul de lege privind constituirea CEETAR, care ar putea aduce schimbari importante pentru cele peste 5 milioane de proprietari de autoturisme din Romania, se afla in plina dezbatere la Comisia pentru Transporturi din Camera Deputatilor, forul decizional al Parlamentului Romaniei. (...) Reamintim ca acest proiect de lege presupune ca daunele auto sa nu mai fie constatate si evaluate de catre inspectori de daune care sunt angajati ai societatilor de asigurari, aflandu-se astfel intr-un evident conflict de interese, ci de catre experti tehnici independenti, cu adevarat pregatiti si care sa fie responsabili patrimonial si penal pentru solutiile tehnice stabilite in cazul daunelor auto”, se arata intr-un comunicat al ASSAI.
Reprezentantii Asociatiei acuza Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), ASF si Ministerul Transporturilor ca ”isi dau mana impotriva a 5 milioane de proprietari de autoturisme din Romania pentru mentinerea abuzurilor pe care asiguratorii le comit impotriva soferilor”, se subliniaza in comunicat.
Potrivit documentului, in data de 17 martie 2015 a avut loc o prima sedinta a Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputatilor pentru analiza privind oportunitatea constituirii CEETAR.
ASF, UNSAR si Ministerul Transporturilor se opun schimbarii sistemului
”Din pacate, la aceasta dezbatere a Comisiei au fost invitati initial doar reprezentanti ai UNSAR, ai ASF si ai Ministerului Transporturilor. Au participat insa persoane fara tangenta cu proiectul. (...) Remarcante au fost reactiile mai multor deputati, membri ai Comisiei, la afirmatiile reprezentantilor tripletei UNSAR - ASF - Ministerul Transporturilor, privind buna functionare a modului de acordare a despagubirii din partea societatilor de asigurari. Majoritatea au recunoscut ca, in calitate de pagubiti RCA sau asigurati CASCO, au intampinat probleme grave in relatia cu societatile de asigurari atunci cand au inregistrat daune care trebuiau acoperite de o polita de asigurare auto”, se mai arata in comunicatul ASSAI.
In sedinta mentionata, reprezentantii ASF-UNSAR-MT s-au pronuntat pentru respingerea proiectului de lege, motivand faptul ca un astfel de organism nu este oportun, intrucat modul de despagubire acordat de catre societatile de asigurari ar fi unul “corect si nu ridica probleme”, precizeaza reprezentantii service-urilor auto.
Proiectul de lege nu a fost respins in sedinta din 17 martie si va fi supus dezbaterii publice, iar la viitoarele discutii au fost invitati toti actorii asupra carora acest proiect va avea efect, iar ASSAI este unul dintre ei, se subliniaza in comunicatul citat.
”Dat fiind ca ASSAI va participa la dezbaterile organizate pe marginea acestui proiect, am luat decizia de a impartasi in spatiul public momentele-cheie in baza unui buletin informativ pe care il vom transmite dupa fiecare intrunire. (...) Una dintre misiunile ASSAI este de a activa in interesul asiguratilor romani, de aceea a urmarit indeaproape parcursul de legiferare a acestui proiect de lege. Soarta acestui proiect se va decide in curand. (...) Am vrea cu totii sa vedem in clar care politician isi permite sa sacrifice 5 milioane de cetateni cu drept de vot, doar pentru a proteja interesele financiare ale baietilor destepti din asigurari care fac legea de 25 de ani pe aceasta piata?”, a declarat presedintele Asociatiei, Cristian Muntean.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News