Publicarea anumitor informatii personale pe retelele de socializare online ar putea duce la refuzul societatilor de asigurare de a plati despagubirile, in cazul unui furt sau a unei fraude.
Cei care sunt obisnuiti sa dea check-in de fiecare data cand pleaca de acasa sau cei care isi fac publice planurile de vacanta, s-ar putea sa aiba surpriza neplacuta de a nu fi despagubiti de societatile de asigurare in cazul in care locuinta le este “vizitata” de hoti cat timp sunt plecati de acasa.
Astfel, postarea unor informatii de natura sa faciliteze planurile hotilor sau sa ofere o oportunitate pentru comiterea unei fraude, poate fi incadrata in categoria “neglijenta din partea asiguratului” iar acesta sa nu mai beneficieze de asigurare.
Pana acum nu au existat astfel de cazuri dar experti britanici considera ca din 2013, societatile de asigurare ar putea incepe sa verifice si statusul online al celor care depun dosare de dauna.
“Securitatea unei case nu inseamna doar punerea unui lacat la usa”, au precizat expertii britanici pentru DailyMail.co.uk.
Nu doar informatii legate de vacantele departe de casa pot fi periculoase ci si postarea online a unor informatii personale, precum date de contact sau nemultumirile legate de anumite companii.
Este deja celebru in Marea Britanie cazul unui client care a postat online o poza cu noua masina, in care aparea si numarul de inmatriculare. Pe baza acestei informatii si utilizand datele de contact publicate de pe o retea de socializare, hackerii i-au trimis un email ce parea sa vina din partea Agentiei de Inmatriculari si Permise Auto, care ii solicita sa isi reinnoiasca anumite documente. Emailul parea cu atat mai veridic cu cat continea detalii ale autoturismului.
In momentul in care a dat click pe link-ul trimis in email, un virus a fost downloadat in computerul personal al acestuia, ce a permis hackerilor sa monitorizeze intreaga activitate a clientului, inclusiv ce parole sau date de logare in contul bancar tasteaza.
“Un prieten si-a facut publica recent nemultumirea legata de compania de telefonie. Un hacker ar putea foarte usor sa utilizeze acesta informatie pentru a trimite un email ce pare oficial si spune”Ne pare rau ca ati avut o experienta neplacuta, va rugam accesati urmatorul link pentru a primi o despagubire”, a precizat Oliver Crofton, directorul unei companii de securitate online din Anglia.
Un raport oficial releva ca anual, economia Marii Britanii pierde in jur de 27 miliarde lire sterline pe seama fraudelor online, iar bancile si companiile de asigurari sunt printre pricipalele segmente afectate.
In plus, un sondaj realizat recent in Anglia, indica faptul ca 36% dintre cei care utilizeaza o platforma de socializare online isi publica in mod regulat prezenta in anumite locatii, in timp ce 35% posteaza detalii despre vacante sau alte evenimente similare.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News