Repararea autoturismului avariat prin polita RCA a soferului vinovat poate fi in unele cazuri presarata cu surprize financiare. Cum angajatii service-urilor si inspectorii constatatori omit sa ofere anumite informatii, clienti trebuie sa urmeze cativa pasi simpli pentru a isi acoperi dauna, altfel risca sa se trezeasca inclusiv cu datorii.
Un client din Buzau a avut nesansa de a-si vedea masina accidentata de un autoturism inmatriculat in Bulgaria. In consecinta, a decis sa o repare pe baza asigurarii Carte Verde incheiata de societatea de asigurare Bulstrad (Bulgaria), asigurare decontata prin intermediul Omniasig Buzau.
"Am fost indrumat de catre d-ul Irimia de la Omniasig Buzau catre Claimexpert, firma ce a constatat daunele produse, unde agentul ce a efectuat fotografiile, d-ul Scanteie, m-a indrumat catre service-ul cel mai bun sa imi repar masina ", ne scrie clientul.
In consecinta, acesta a mers catre service-ul cel mai bun, indicat de agentul constatator, pentru a primi raportul complet al daunelor si pentru a-si repara autoturismul.
“Tot dansul mi-a spus ca cei de la service vor constata in plus mai multe piese ce trebuiesc inlocuite, ce el nu le poate vizualiza din fotografiile efectuate. Ajuns la service, chiar asa s-a intamplat si la intrebarea mea <<E normala aceasta procedura?>> raspunsul a fost ca exact asa trebuie sa se intample”, a continuat clientul.
Credit la banca pentru plata reparatiilor
Deoarece reparatiile realizate pe baza unei polite Carte Verde nu sunt decontate decat in 90 zile, clientul a platit reparatiile cu cash fiind asigurat ca banii ii vor fi inapoiati “pana la ultimul leu”.
“Pai si eu ce fac in acest timp, nu ma folosesc de masina? Rapunsul natural al d-lui Irimia a fost sa platesc din bugetul propriu si dupa ce se va primi aprobarea ma va suna iar banii pana la ultimul ban (expresia dumnealui) mi-i voi recupera”, ne povesteste clientul.
In consecinta, clientul a mers la banca si a obtinut un imprumut pentru a plati suma de 3.758 lei, stabilita de service pentru reparatii.
Asigurarea nu plateste decat o parte din reparatii
Dupa aproximativ o luna de la reparatia autoturismului, a venit si raspunsul de la societatea de asigurari. Doar ca, surpriza, suma pe care urma sa o primeasca acoperea doar in parte valoarea reparatiilor platite din credit.
"Am ramas fara cuvinte cand, in 27 aprilie, verificand soldul cardului atasat contului trimis catre Omniasig am sesizat ca suma primita (3.376 lei) nu era aceeasi cu cea platita de mine”, a precizat clientul.
Imediat, a luat legatura cu reprezentantii Omniasig de unde a aflat ca diferenta de 500 lei provine de la o “greseala” de constatare la service, care a incarcat factura cu mai multe piese decat constatase agentul initial.
“M-am dus la d-ul Irimia sa il intreb de ce suma platita de mine nu este aceeasi cu cea pe care am primit-o de la Omniasig si dansul mi-a zis (pe un ton zeflemitor si arogant) ca e nu e treaba lui si ca el a facut oricum munca pentru altii (Bulstrad) si nu ma poate ajuta cu nimic. I-am adus aminte ca mi-a spus ca imi voi recupera banii pana la ultimul leu si atunci vadit enervat ca insist unde sunt banii mei!!! , mi-a spus ca diferenta de bani reprezinta ceea ce s-a adaugat la constatarea de la service si ca acolo s-a gresit, incarcand factura", si-a continuat povestea clientul din Buzau.
Omniasig: Vina nu este a noastra
Ca in multe alte situatii, clientii institutiilor financiare, mai putin avizati asupra procedurilor, nu se pot lupta cu un sistem intreg. Chiar daca clientul in cauza a fost asigurat ca totul este in regula, un viciu de procedura, pe care el nu avea de unde sa-l cunoasca, il face sa suporte din buzunar 500 lei.
Iar societatea de asigurari, care se confrunta cu astfel de cazuri in fiecare zi si care se presupune ca ar trebui sa ii ofere clientilor cele mai bune solutii, ridica din umeri si evita sa ofere raspunsuri concrete.
“Dupa demontarea masinii, service-ul a gasit si alte elemente defecte (panou spate, grila aerisire spate, suport bara stanga spate), insa OMNIASIG nu a fost instiintat de existenta lor pentru a efectua o reconstatare. OMNIASIG a primit ulterior un deviz cu mai multe piese decat cele constatate initial, astfel incat a efectuat plata conform constatarii existente la dosarul de dauna, semnata de reprezentantul OMNIASIG si asigurat”, au raspuns reprezentantii Omniasig contactati de Conso.ro
Cu alte cuvinte, tot clientul este cel care trebuia sa aiba grija ca, dupa ce service-ul a constatat mai multe daune decat agentul de asigurari, sa stranga toate partile implicate si sa le puna sa semneze un nou proces verbal.
Nimeni nu il va mai despagubi pe client acum, deoarece nici “service-ul cel mai bun”, nici agentul de asigurari, nici agentul constatator si niciunul din expertii in astfel de cazuri nu a considerat necesar sa ii aduca la cunostinta ca, daca reparatia costa mai mult decat devizul initial, trebuie semnat neaparat un nou document.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News