Problemele consumatorilor din Romania cu asigurarile auto au fost constatate si la nivel european. Autoritatea Europeana pentru Asigurari si Pensii Ocupationale (EIOPA) a mentionat intr-un raport ca romanii reclama faptul ca nu primesc intreaga suma pentru repararea daunelor conform contractului sau nu primesc acesti bani in timp util.
Potrivit documentului, Romania a facut reale progrese fata de anii anteriori in ceea ce priveste activitatea pe segmentul asigurarilor auto, insa se inregistreaza in continuare plangeri ale consumatorilor in acest domeniu.
EIOPA a dat publicitatii analiza "Consumers Trends Report", editia a patra, sinteza care ofera o privire de ansamblu asupra segmentului asigurarilor din punctul de vedere al consumatorilor la nivel european.
Potrivit documentului, printre obiectivele generale ale EIOPA se numara promovarea stabilitatii sistemului financiar, a transparentei pietelor si a produselor financiare, precum si asigurarea protectiei consumatorilor de servicii financiare, a membrilor schemelor de pensii si a beneficiarilor.
"Misiunea noastra este sa ne asiguram ca toti consumatorii sunt protejati, tratati corect si primesc valoare in schimbul banilor dati", sustine presedintele EIOPA, Gabriel Bernardino.
Produsele de asigurare sunt insuficient explicate consumatorilor
In cadrul analizei, EIOPA a identificat o serie de probleme raportate si in anii anteriori. Este vorba de modul in care sunt promovate produsele de asigurari si modul de transmitere a informatiilor contractuale. Conform documentului, consumatorii nu primesc intotdeauna informatii suficient de clare si simplu de inteles in ceea ce priveste riscurile acoperite de polita de asigurare cumparata.
De asemenea, probleme se inregistreaza si in managementul daunelor, in special din zona asigurarilor auto, care reprezinta cel mai important sector de asigurari generale, din punctul de vedere al primelor brute subscrise, in majoritatea statelor membre ale UE.
Si asigurarile de tip unit-linked, respectiv modul in care caracteristicile lor sunt comunicate consumatorilor, continua sa determine anumite ingrijorari in ceea ce priveste protectia consumatorilor, se mai arata in raportul citat.
Educatia financiara ramane redusa in anumite state UE
In plus, nivelul educatiei financiare a consumatorilor a ramas scazut in anumite state membre, si, mai mult decat atat, in contextul ratelor de dobanda mici din intreaga Europa, asiguratorii le ofera clientilor asigurari de viata cu garantii reduse si le propun sa treaca de la asigurari de viata cu garantii la asigurari de viata fara garantii. In acest context, autoritatile de supraveghere locale monitorizeaza cu atentie modul in care informatia este transmisa consumatorilor, sustine EIOPA.
In afara de problemele recurente, EIOPA mentioneaza si o serie de probleme nou aparute, respectiv protectia datelor cu caracter personal, in special in cazul produselor personalizate la un grad ridicat. In ceea ce priveste segmentul pensiilor private, una dintre principalele tendinte vizeaza incercarea tuturor actorilor implicati de a construi un sistem pan-european de pensii care sa permita transferul drepturilor de pensii (intre tarile din Uniunea Europeana). De asemenea, probleme in ceea ce priveste informarea consumatorilor si transparenta, inclusiv in ceea ce priveste costurile si taxele percepute, devin din ce in ce mai importante si pe acest segment, se mai arata in raport.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News