Plafonarea tarifelor pe piata RCA ar putea fi extinsa cu inca trei luni, din cauza faptului ca legea, care ar trebui sa contina noile prevederi negociate si agreate intre toate partile implicate in acest sector, este in intarziere. De altfel, transportatorii au solicitat de multa vreme prelungirea plafonarii, chiar pana la finalul anului 2017.
Ministrul Finantelor, Viorel Stefan, a avut mai multe intalniri cu transportatorii si cu reprezentantii Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) in care s-a discutat inclusiv posibilitatea prelungirii plafonarii tarifelor RCA cu inca trei luni, printr-o Hotarare de Guvern, sustin surse guvernamentale citate de presa centrala.
Legea RCA se afla in prezent in Parlament si este foarte putin probabil sa fie adoptata pana in momentul in care expira plafonarea tarifelor, respectiv 18 mai. Comisiile de specialitate din Camera Deputatilor au primit 327 de amendamente la proiectul de act normativ, urmand ca in perioada urmatoare acestea sa fie adoptate de parlamentari pentru a fi sustinute in cadrul dezbaterilor.
Plafonarea tarifelor a fost decisa de Guvern in toamna anului trecut, pentru o perioada de sase luni, care va expira la jumatatea acestei luni. Atunci, ASF a fixat preturi maxime pentru fiecare categorie de autovehicol.
Inghetarea preturilor politelor RCA a fost salutata de transportatori, dar criticata de companiile de asigurari active pe segmentul RCA, care se plang ca inregistreaza pierderi si cer revenirea la tarife libere.
UNSAR contesta beneficiile plafonarii
De altfel, Uniunea Societatilor de Asigurari (UNSAR) a publicat un raport din care reiese faptul ca, dupa sase luni de plafonare a tarifelor, numarul de accidente rutiere ramane ingrijorator.
“Primele patru luni ale anului 2017 au fost marcate de cel putin 16 de accidente foarte grave cauzate de vehicule de transport comercial, accidente soldate cu peste 60 de raniti si 16 de persoane decedate”, arata analiza UNSAR.
In plus, asiguratorii sustin ca, incepand cu luna septembrie 2016, plafonarea tarifelor RCA nu a rezolvat problemele sistemice ale segmentului RCA, ci doar a amanat asezarea pietei pe baze solide si predictibile.
In acest context, UNSAR recomanda, pentru stabilizarea pietei RCA, adoptarea masurilor care sa conduca la cresterea sigurantei rutiere in Romania.
“Cu toate acestea, prevederile Ordonantei de Urgenta 54/2016 privind asigurarea RCA nu incurajeaza comportamentul responsabil in trafic al soferilor, deoarece schimbarea sistemului bonus/malus a facut ca diferenta dintre pretul politei RCA pentru un client cu o conduita buna si unul cu daune (strict din aplicarea sistemului bonus/malus) sa nu fie mai mare de 15%”, mai reiese din documentul citat.
In plus, conform datelor publicate de ASF, cea mai mare frecventa medie a daunei este inregistrata la nivelul camioanelor detinute de persoane juridice: unul din sase camioane produce in fiecare an un accident, se mai arata in analiza UNSAR.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News