Problemele cu care se confrunta liderul pietei asigurarilor RCA, City Insurance, companie care si-a crescut agresiv cota de piata in principal pe baza unor preturi mici ale politei de asigurare, vor putea conduce la repozitionari din partea principalilor jucatori.
Liderul pietei asigurarilor RCA, City Insurance, cu o cota de piata de 45% la finalul primului trimestru din 2021, traverseaza o situatie dificiala in prezent, cu conducerea suspendata si activand sub administrarea Fondului de Garantare a Asiguratilor (FGA).
FGA incearca sa redreseze situatia City Insurance
Iar perspectivele nu sunt foarte incurajatoare, data limita pentru efectuarea unei majorari de capital cu 150 milioane euro care sa permita functionarea societatii la parametri normali fiind 26 august.
Indiferent de aparitia sau nu a unui investitor providential pana atunci, FGA incearca sa redreseze finantele societatii si a inceput sa ia decizii in acest sens.
Un prim pas l-a constituit denuntarea ofertelor cu discount semnificativ pentru membrii anumitor asociatii profesionale (e vorba de RCA pentru camioane).
Chiar daca asociatiile afectate deplang urmarile acestei decizii, iar alte asociatii care nu faceau parte din intelegere o saluta, urmarea pentru piata va fi alinierea ofertelor in jurul tarifelor medii practicate de concurenta City Insurance, fapt ce presupune o majorare a tarifelor.
Ajustari similare se pot produce si pe celelalte segmente ale asigurarilor RCA, avand in vedere ca renuntarea la o strategie agresiva de captare a clientilor prin pretul mic practicat de principalul jucator din piata presupune tarife reevaluate, in linie cu cele ale restului competitorilor.
Ieftin nu inseamna neaparat foarte bun
Evenimentele recente din jurul City Insurance amintesc foarte mult de pataniile asiguratilor defunctelor Astra sau Carpatica Asig.
Cei care se bucurau atunci de tarife neasteptat de mici pentru politele RCA aveau surpriza sa constate ca platile se faceau greu, despagubirile se acordau dupa multe insistente si, uneori, dupa demersuri pe la autoritatea de supraveghere astfel incat, in final, economia facuta la achizitioarea politei nu prea se justifica raportat la timpul petrecut pentru incasarea banilor si consumul nervos aferent.
Morala e simpla-si in materie de asigurari RCA, precum in multe alte domenii, cand ceva e prea ieftin ca sa fie adevarat, de cele mai multe ori este bine sa fim atenti si sa incercam sa deslusim care sunt riscurile aferente.
Iar un indicator util in evaluarea acestor oferte este gradul de satisfactie al clientilor (asiguratii City Insurance erau, firesc, printre cei mai nemultumiti din piata).
Sigur, pe termen scurt, orice companie poate derula campanii agresive pentru atragerea clientilor, preluarea acestora de sub umbrela concurentei presupunand asumarea unor costuri. Mentinerea acestor campanii pe termen lung ar trebui sa ridice insa serioase semne de intrebare pentru publicul-tinta al respectivilor actori din piata.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News