Doua asociatii din sfera auto – Asociatia concesionarilor Dacia, Renault si Nissan (ACODAREN) si Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) au acuzat societatea Astra Asigurari ca nu ofera despagubiri la nivelul real al daunelor suferite de victimele accidentelor auto.
“In loc sa achite costurile de reparatie ale masinii avariate intr-un accident in care pagubitul RCA este nevinovat, acestuia ii este virata in contul sau ori intr-un cont deschis de Astra Asigurari pentru client, fara consimtamantul clientului, o suma (…) care reprezinta intre 25-40% din costurile reale ale reparatiei masinii, iar pagubitul RCA este anuntat prin SMS ca a fost despagubit”, precizeaza reprezentantii ASSAI.
“In ultimul timp, tot mai multi clienti au venit la service-uri pentru a cere sprijin in rezolvarea unor situatii conflictuale aparute in relatia cu Astra. (…) Conflictul este generat de plata fortata, prin virarea in cont fara acordul pagubitului, a unor sume de bani considerate de Astra drept despagubire acceptabila. Aceste sume, calculate netransparent, dupa o regula stiuta doar de inspectorii Astra, nu permit clientilor efectuarea reparatiilor in conditii de calitate si siguranta”, precizeaza reprezentantii ACODAREN.
Concret, societatea de asigurari inchide dosarul de dauna dupa expedierea SMS-ului, fara a avea acordul clientului pagubit in legatura cu suma primita. Conform unui ordin emis de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in 2011, asiguratorul trebuie sa formuleze o oferta de despagubire justificata, care sa raspunda cererii de despagubire facuta de victima accidentului rutier. Oferta asiguratorului trebuie acceptata de pagubit. In cazul in care acesta o considera injusta, o poate refuza si poate reclama la autoritatea de reglementare sau in instanta.
Astra Asigurari, cel mai mare jucator pe segmentul RCA, cu un numar de aproape 1 milion de polite de asigurare incheiate, nu se afla la primele acuzatii in legatura cu modul in care intelege sa-I despagubeasca pe pagubitii accidentelor rutiere. In 2012, presedintele directoratului Astra, Bogdan Alexander Adamescu, a primit cea mai mare amenda acordata de CSA (30.000 lei) reprezentantilor companiilor care inregistrau cele mai mari intarzieri la plata despagubirilor.
ASF vine cu precizari utile pentru potentialii pagubiti
Intr-un comunicat de presa transmis in cursul dupa-amiezii, Autoritatea de Supraveghere Financiara informeaza ca, independent de sesizarea facuta de cele doua asociatii, a solicitat clarificari de la societatea Astra Asigurari in privinta “modului in care intelege sa solutioneze dosarele de dauna”.
“In functie de calitatea, obiectivitatea si legalitatea acestor clarificari, ASF poate face demersuri de verificare a modului in care societatea intelege sa ii despagubeasca pe cei care fac obiectul dosarelor de dauna. Urmare a demersurilor de verificare si control, ASF poate aplica sanctiuni gradual si progresiv, care merg de la avertisment si amenda pana la suspendarea si interzicerea emiterii de polite RCA de catre societatile de asigurari”.
In plus, in comunicatul de presa, ASF face si urmatoarele precizari utile pentru pagubitii RCA:
1. in cazul in care asiguratorul a formulat o oferta de despagubire “in evaluare proprie” (respectiv inainte de efectuarea reparatiilor), oferta cu care persoana pagubita nu este de acord, aceasta poate depune documente fiscal prin care sa arate marimea prejudiciului si sa solicite plata diferentei de despagubire cuvenite. Societatea de asigurari trebuie sa plateasca diferenta de suma in cel mult 10 zile de la depunerea documentelor suplimentare.
2. ASF poate verifica daca suma oferita de asigurator (pe baza evaluarii proprii a asiguratorului care trebuie sa se transpuna intr-o OFERTA facuta de asigurator si ACCEPTATA de catre pagubit) este platita in cel mult 10 zile de la momentul depunerii ultimului document, dar nu mai mult de 3 luni de la deschiderea dosarului de dauna.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News