Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) propune emiterea politei RCA in baza CNP, a performantelor tehnice ale autovehiculului si, dar si in functie de numarul de amenzi incasate pentru anumite tipuri de abateri in trafic.
De asemenea, ASSAI propune ASF si UNSAR interconectarea bazei de date CEDAM cu cea a dispozitivelor de monitorizare a rovignetei.
“Algoritmul corect de calcul al politei RCA ar trebui sa tina cont de elemente relevante precum raspunderea personala a soferului si performantele tehnice ale autovehiculul utilizat - puterea dezvoltata de autovehicul, existenata unor sisteme perfectionate de franare, directie, de stabilizare a autovehiculului, de atentionare a soferului, etc., dar si de factori secundari precum numarul de amenzi incasate pentru anumite tipuri de abateri – depasirea vitezei, nerespectarea culorii semaforului, circulatia pe contrasens, etc”, se precizeaza in comunicatul ASSAI.
De asemenea, reprezentantii service-urilor independente sustin ca la calculul RCA ar trebui sa se tina cont si de culoarea autovehiculului, locatia in care isi desfasoara activitatea normala soferul autovehiculului, varsta, vechimea in sofat si tipul de activitate desfasurat.
ASSAI a transmis aceste propuneri catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) si catre Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), alaturi de un set de masuri care pot conduce la scaderea costului primelor RCA.
O astfel de masura se refera la eliminarea emiterii frauduloase a politelor de asigurari care, potrivit ASSAI, a devenit un adevarat fenomen in piata romaneasca de asigurari in ultimii ani, in special in randul societatilor de asigurari cu cota importanta pe segmentul RCA. Astfel, reprezentantii service-urilor independente sustin eliminarea incadrarii in mod deliberat eronata a regimului de utilizare a autovehiculului asigurat, dar si a incadrarii unor asigurati RCA in mod deliberat eronat in anumite clase de bonificatie, prin modificarea unor cifre din seria de sasiu a autovehiculului, in momentul emiterii politei RCA.
De asemenea, ASSAI propune, pentru cresterea nivelului de penetrare a RCA la nivelul parcului auto national, interconectarea bazelor de date ale dispozitivelor de monitorizare a rovignetei, cu baza de date CEDAM, astfel incat sa poata fi identificati si sanctionati mai usor proprietarii de autovehicule care circula pe drumurile publice fara polita RCA.
ASSAI considera ca actualul algoritm de calcul al primelor RCA este unul profund injust, superficial si perimat.
“Actualul algoritm de calcul al primei RCA este, cu mici modificari, similar cu sistemul ADAS al anilor ‘80”, a adaugat Muntean.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News