Asigurarea obligatorie auto (RCA) pentru un Logan ar putea sa coste, de anul viitor, peste 1.000 de euro, daca autoritatile nu iau masuri pentru deblocarea pietei RCA. Avertismentul vine de la Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania, care sustine ca polita obligatorie va ajunge sa coste, frecvent, mai mult decat vehiculul asigurat.
Potrivit unui comunicat al Uniunii, preturile pentru RCA au crescut exponential de la an la an si au ajuns sa fie mai mari, in multe cazuri, decat valoarea autovehiculului asigurat. „Daca in 2013 cotatiile uzuale RCA erau sub 1.000 de euro/autovehicul de transport marfuri sau persoane, iar cele exceptionale erau de 3.000 euro/autovehicul, in 2015 cotatiile uzuale RCA pentru vehiculele de transport marfuri si persoane au trecut de 3.000 de euro/vehicul si au aparut in piata cotatii de peste 100.000 de lei RCA/autovehicul!!!! Daca astazi cotatiile exceptionale au ajuns sa egaleze pretul unui camion utilizat, in acest ritm de crestere cu 100% anual, in 5 ani costul RCA va egala pretul unui camion nou de 96.000 euro, iar cotatiile exceptionale vor fi peste orice masura!”, se mai arata in comunicatul UNTRR.
Pe de alta parte, reprezentantii trasportaorilor amintesc faptul ca „1 ianuarie 2016 marcheaza aplicarea Directivei 2009/138/CE din 2009, cunoscuta si sub numele Solvency II – care se va aplica tuturor companiilor de asigurari si reasigurari cu un volum anual de prime de peste 5 milioane euro sau cu rezerve tehnice de peste 25 milioane euro, ceea ce va marca o crestere a tarifelor RCA la valori care vor conduce la o scadere a num?rului de asigurati RCA, care va avea ca efect o alta majorare, in final asigurarea RCA devenind mai scumpa decat autovehiculul asigurat!!!”.
Dialogul cu ASF nu a dus nicaieri
Transportatorii acuza autoritatile de lipsa de autoritate si de reglementare în domeniu, in ultimii opt ani, ceea ce a adus piata RCA in pragul colapsului. In opinia acestora, lipsa de masuri in acest sens va genera falimentul firmelor mici de transport, iar cele medii si mari vor prefera sa isi mute sediile in alte tari.
„UNTRR a initiat un dialog cu autoritatea care gestioneaza in prezent acest domeniu ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiara si cu firme de asigurari in vederea identificarii riscurilor care genereaza cele mai semnificative costuri in RCA/carte verde si care ar putea fi reduse prin actiuni comune de stimulare a reducerii acestora. Din pacate, in urma acestor discutii nu a rezultat nicio actiune concreta care sa poata oferi sansa obtinerii unor rezultate diferite pe termen mediu si lung, cu atat mai putin pe termen scurt si imediat”, se mentioneaza in comunicat.
Potrivit documentului, in Romania sunt circa 30.000 de firme de transport marfuri care opereaza aproape 150.000 de autovehicule de peste 3,5 tone transport contra cost si in cont propriu, si peste 4.000 de firme de transport calatori care opereaza circa 35.000 de autobuze si autocare de peste 1+8 locuri pentru transport contra cost si in cont propriu, in domeniu lucrand circa 400.000 de angajati.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News