Dupa ce au obtinut plafonarea tarifelor pentru asigurarile obligatorii auto RCA, transportatorii vor si o companie cu capital de stat care sa incheie astfel de asigurari. Ei motiveaza aceasta cerere prin faptul ca plafonarea expira peste sase luni, si atunci se vor trezi, din nou, cu tarifele marite.
Astfel, organizatiile patronale din transporturile rutiere solicita autoritatilor initierea imediata a procedurilor prin care EximAsig sa fie autorizata de catre ASF sa emita polite RCA, astfel incat aceasta sa intre pe piata inainte de finalul perioadei de plafonare a tarifelor.
”UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI solicita Guvernului si Parlamentului sa dispuna initierea de demersuri imediate astfel incat Compania de Asigurari – Reasigurari Exim Romania (EximAsig Romania) sa fie autorizata de catre Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) pentru a emite asigurari obligatorii de raspundere civila auto (RCA) pentru prejudicii produse tertelor persoane prin accidente de vehicule si de tramvaie conform legislatiei in vigoare”, se mentioneaza intr-un comunicat al tranportatorilor.
Asiguratorii folosesc tertipuri pentru a refuza clientii
In plus, patronatele din transporturile rutiere considera ca este necesara reechilibrarea pietei de asigurari RCA prin autorizarea unei firme de asigurare-reasigurare cu capital integral de stat, avand in vedere situatia grava generata de modul defectuos de gestionare de catre ASF a conditiilor de emitere a politelor RCA precum si de falimentarea celor doua societati de asigurare cu capital romanesc, Astra Asigurari si Carpatica Asig.
”Va reamintim ca in raportul privind piata asigurarilor din Romania, Consiliul Concurentei a indicat ca piata asigurarilor auto obligatorii (RCA) prezinta ”o serie de trasaturi oligopoliste, fapt care permite unor companii de asigurari sa refuze clientii cu daunalitate mare oferindu-le tarife mult mai mari, in conditiile in care politele RCA sunt obligatorii prin lege””, se mai subliniaza in comunicatul citat.
In plus, transportatorii sustin ca asigurarile RCA au o pondere de 66% din asigurarile auto incheiate in Romania, ceea ce arata profitabilitatea acestui produs de asigurare, desi acest lucru nu este recunoscut de asiguratori.
”In perioada urmatoare, patronatele din transporturi monitorizeaza permanent respectarea plafonarii tarifelor si a prevederilor ordonantei emise de Guvern in luna septembrie, urmand ca dupa alegerile parlamentare, UNTRR, FORT, APTE, APULUM si ARTRI sa revina in Parlament pentru constructia noii legi RCA, cu scopul precis de a prelua in lege masurile benefice introduse prin ordonanta dar si pentru introducerea tarifului de referinta ca principiu de baza in constructia tarifelor RCA in viitor”, se subliniaza in comunicat.
Pe de alta parte, in piata au aparut informatii potrivit carora, de la jumatatea lunii octombrie, momentul intrarii în vigoare a tarifelor plafonate la maximum 7.534 lei, firmele de transport au mari dificultati in a achizitiona o polita RCA, pentru ca multi asiguratori refuza sa le preia in asigurare, fie prin tergiversarea incheierii politei, fie prin alte modalitati.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News