Romanii, desi conectati in numar tot mai mare la internet, raman codasii Europei cand vine vorba de cumparaturi online. Din datele pe 2016 publicate de Eurostat reiese ca trei din patru gospodarii din Romania au acces la internet, insa doar 18% dintre acestia au cumparat sau au comandat bunuri sau servicii online.
La nivel european, media este de 85% din gospodarii cu acces la reteaua de internet de acasa, iar doua treimi dintre europeni au cumparat sau au comandat bunuri sau servicii online. In 2007, procentul utilizatorilor de net care cumparau online era de 50%.
Pe primul loc la cumparaturi online este Marea Britanie cu 87% dintre cei conectati la internet, urmata de Danemarca cu 84% si Germania cu 82%. Pe de alta parte, la polul opus, europenii care au facut cele mai putine cumparaturi online sunt cei din Cipru cu 38%, Bulgaria cu 27% iar romanii se situeaza pe ultimul loc cu doar 18%, desi intre anii 2010 si 2016, Romania si Bulgaria au inregistrat cele mai mari cresteri ale numarului de gospodarii cu acces la internet.
Conectarea la internet a avansat rapid in Romania
In cazul Romaniei, cresterea conectarii la internet a fost de 30% in sase ani, mai reiese din datele Eurostat. Pe de alta parte, rata celor care nu au folosit niciodata internetul a scazut cu aproximativ 20% din anul 2010 pana in 2016.
La nivel european, proportia de cumparatori online este in ascensiune, iar cea mai mare crestere se inregistreaza in randul tinerilor. Europenii cu varsta cuprinsa intre 25-54 ani au avut cea mai mare cota de cumparaturi online in randul utilizatorilor de internet din 2016. In 2015, grupa de varsta 16-24 a depasit nivelul mediu al UE ajungand aproape la nivelul tinerilor din categoria de 25-54 ani.
In acelasi timp, 68% din cumparatori au declarat ca nu au intampinat nicio problema la achizitionarea online.
Totodata, din datele Eurostat mai reiese ca 32% dintre cumparaturile online de bunuri sau servicii sunt efectuate de la vanzatori din alte tari ale UE, procent in crestere de la 25% in 2012. Astfel, achizitiile transfrontaliere online indica o buna functionare a pietei unice pentru comertul electronic, iar consumatorii aleg sa beneficieze de preturi mai mici.
Insa si cumparaturile de la vanzatori din afara UE au inregistrat un avans semnificativ, de la 13% in 2012 la 20% in 2016.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News