Cardurile reprezinta in principal un instrument de plata si gestiune a fondurilor. Cardul este atasat de regula unui cont curent bancar.
Pe langa comisioanele aferente diverselor operatiuni, cum este si retragerea de numerar, atat cardul cat si contul bancar presupun si comisioane de gestiune/administrare.
Aceste comisioane se percep pe intreaga perioada in care contul este disponibil ,iar cardul atasat este activ, chiar daca el nu este efectiv utilizat. Comisionul de administrare este perceput in general lunar si este retras automat de banca din fondurile disponibile in cont.
Daca in cont nu mai sunt bani, atunci comisionul va genera datorii si soldul contului va fi negativ. Daca veti dori sa inchideti contul si cardul atunci va trebui mai intai sa rambursati comisioanele din urma si sa ajungeti pe zero.
In cazul in care aveti si descoperit de cont (overdraft), este posibil ca respectivele comisioane neplatite sa fie retrase de banca din aceasta linie de credit, sa genereze dobanzi, iar ulterior, daca nu le achitati in timp util exista, inclusiv riscul sa fiti raportat ca restantier la Biroul de Credit.
De asemenea, trebuie specificat ca atat contul cat si cardul sunt in responsabilitatea clientilor. Chiar si in cazul unui card de salariu, salariatul este cel care semneaza cererea de deschidere si tot el trebuie sa decida daca doreste sa renunte la card in cazul in care isi schimba locul de munca.
Nici banca si nici angajatorul nu au posibilitatea de a actiona in sensul inchiderii unui cont sau a unui card daca nu exista o cerere in acest sens din partea salariatului.
Dupa ce ati renuntat la un loc de munca, cardul de salariu ramane activ si il puteti utiliza la fel ca inainte, pentru plati si retrageri numerar. In cazul in care aveti un nou loc de munca, puteti agrea cu noul angajator sa va vireze salariul tot pe acelasi card.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News