Dupa introducerea cip-ului, fraudatorii s-au reintors la schemele clasice de furt a cardului si pinului, in detrimentul metodei mai sofisticate de duplicare a cardului, mult mai greu de realizat.
Conform asociatiei de consumatori britanice Which?, procentul tranzactiilor frauduloase in valoarea totala a platilor cu cardul a scazut in Marea Britanie in primul semestru al anului, dar continua sa urce ca valoare absoluta.
Introducerea cip-ului in carduri a redus substantial numarul de fraude prin faptul ca cip-ul este mult mai greu, daca nu imposibil, de duplicat comparativ cu banda magnetica. In plus, pentru tranzactiile online, exista standardul 3D-Secure care ofera protectie suplimentara la tranzactiile online.
In consecinta, fraudatorii au renuntat la obiceiurile mai sofisticate, de clonare a cardurilor, operatiune prea dificila in cazul cip-ului, si s-au reintors la scheme ce implica pacalirea clientului. Tacticile includ distragerea atentiei clientilor in magazine sau la ATM-uri pentru a fura cardul sau a afla codul PIN.
De asemenea, au existat cazuri in care fraudatorii s-au dat drept angajati bancari si au merg la locuinta clientilor si au solicitat date despre card sau chiar au ridicat cardul cu promisiunea ca vor primi unul nou prin curier.
De asemenea, a crescut si numarul de fraude online de tipul phishingului, in care clientii primesc emailuri, care par a veni din partea bancii emitente si prin care se solicita date ale cardului, precum codul PIN.
In consecinta, asociatiile de consumatori dar si bancile atrag atentia ca niciodata institutiile financiare nu vor solicita clientilor dezvaluirea codului PIN. Acest cod este o informatie strict personala si nu trebuie dezvaluita absolut nimanui.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News