top banner

Cititorii Conso.ro, tot mai informati, conform unui sondaj organizat in parteneriat cu MasterCard

05 Septembrie 2012 | Autor: Conso

Timp de o luna, am derulat un concurs impreuna cu MasterCard, pentru a testa cunostintele financiare ale cititorilor nostri. Am invitat participantii sa raspunda la 20 de intrebari care au vizat in principal cardurile bancare, utilizarea acestora in mediul online, cat si termeni care se folosesc in mod frecvent, precum perioada de gratie, limita de credit sau descoperitul de cont.
Concursul, parte a programului educational EduCard, lansat de MasterCard la sfarsitul anului 2009, este deja la a doua editie si se adreseaza tuturor celor care vor sa invete sau sa isi testeze notiunile financiare de baza.
”Evolutia unei piete bancare sanatoase se recunoaste dupa nivelul de educatie financiara al populatiei, iar in Romania, de 3 ani incoace, segmentul platilor cu cardul la comerciantii din mediul real si virtual inregistreaza un progres constant, atat din punct de vedere al numarului de tranzactii, cat si al retelei de acceptare”, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager Romania si Moldova, MasterCard Europe.
”Rezultatele concursului realizat pe Conso.ro ne arata ca si initiativele noastre in domeniul educarii utilizatorilor de servicii financiare, care din 2009 au fost asimilate programului EduCard, au avut efect”, a continuat acesta.
Conform rezultatelor concursului, peste 80% dintre cititorii Conso.ro sunt familiarizati cu notiunile care stau la baza tuturor operatiunilor/deciziilor financiare legate de carduri – ce presupune perioada de gratie, ce reprezinta limita de credit, in functie de ce se calculeaza descoperitul de cont, cate carduri de credit poate detine un client sau pentru ce este destinat, in primul si in primul rand, un card de credit.
”Cei trei ani de recesiune financiara au constituit pentru multi romani un imbold pentru a cauta surse de informare, pentru a-si administra mai bine banii si, mai ales, pentru a alege produse care sa se plieze pe stilul de viata si nevoile acestora. De aceea, in momentul de fata avem consumatori de servicii financiare mult mai informati si responsabili decat in urma cu cinci ani”, precizeaza Cosmin Vladimirescu.
Comertul electronic este unul dintre punctele de interes pentru cititorii Conso. Asa cum se observa si din concurs, comportamentul utilizatorilor de carduri s-a schimbat - 94% dintre respondenti stiu care este principalul element de securitate pentru cumparaturile cu cardul pe internet si cum isi pot activa cardul in sistemul 3D Secure – direct pe site-ul bancii emitente sau pe cel al comerciantului, prin ADS (Activation during Shopping).
In plus, 86% dintre respondenti sunt la curent cu ceea ce presupun tentativele de phishing.
Conform rezultatelor, peste 85% dintre cei care au raspuns stiu care este mecanismul de functionare a cardurilor contactless, co-branded sau prepaid.
Acest lucru se datoreaza faptului ca, in ultima perioada, romanii si-au dorit sa detina un card bancar, care pe langa functionalitatea de baza – aceea de utilizare pentru plati la comercianti sau retrageri de numerar de la ATM – sa le aduca si beneficii.
Chiar daca, in anii trecuti, cererea cea mai mare era pentru carduri standard de debit, pe masura ce nivelul de educatie a inceput sa creasca, portofoliile bancilor au inceput sa includa si produse de nisa care vin la pachet cu programe de recompense, asigurari de calatorie sau tehnologii menite sa faca viata mai usoara.
Pe de alta parte, participantii la concurs au demonstrat ca sunt informati si stiu cum sa foloseasca un card de credit.
Rezultatele arata ca peste 80% dintre cititorii nostri utilizeaza in mod documentat acest produs financiar – stiu ce inseamna o limita de credit si cunosc beneficiile produsului, de exemplu perioada de gratie. In plus, aproape toti respondentii (in proportie de 98%) stiu cum trebuie sa procedeze daca isi pierd sau le este furat cardul.
Concursul a fost realizat in perioada iulie-august 2012 si a avut peste 800 de participanti.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Carduri de credit

Carduri de credit
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Carduri

Alte Articole

Ce solutii avem pentru a oferi servicii bancare copiilor si adolescentilor?

Ce solutii avem pentru a oferi servicii bancare copiilor si adolescentilor?

Avantajul unui card bancar in dauna banilor de buzunar se rezuma la gestionarea mai eficienta sumelor oferite de adulti, posibilitatea parintelui de a filtra sumele cheltuite, familiarizarea cu serviciile bancare online.

07 Oct 2024 | Carduri
Cat costa cardurile de debit Platinum?

Cat costa cardurile de debit Platinum?

Cardurile pot oferi asigurare de calatorie gratuita, intrari in business loungeuri, moneyback, curs de schimb preferential, dar taxa de administrare poate fi piperata daca nu ne intra venituri recurente apreciabile in cont.

25 Sep 2024 | Carduri
Platile in strainatate aduc cashback de 5-10%. Atentie (si) la curs!

Platile in strainatate aduc cashback de 5-10%. Atentie (si) la curs!

Posesorii cardurilor emise sub sigla Visa si Mastercard pot recupera o parte din cheltuielile facute in strainatate, in anumite conditii, daca isi inroleaza cardurile in programele propuse de cele doua companii.

13 Sep 2024 | Carduri
Carduri de debit cu asigurare de calatorie

Carduri de debit cu asigurare de calatorie

Mai multe banci ofera asigurari de calatorie fara costuri suplimentare in cadrul pachetelor ce includ carduri de debit, in unele cazuri cu conditia incasarii lunare in cont a unor sume prestabilite.

29 Aug 2024 | Carduri

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Rambursare card de credit

Calculează suma lunară pe care trebuie să o rambursezi și care este costul dacă platești doar suma minimă