Sunt situatii in care retragerea de numerar poate fi blocata de functionarea defectuasa a bancomatului. O pana de curent sau pur si simplu o eroare pot face ca bancnotele sa nu mai ajunga efectiv in mana clientului, chiar daca operatiunea de debitare a contului s-a realizat.
De asemenea, bancomatele au senzori in zona de eliberare numerar iar daca bancnotele nu sunt preluate de client intr-un anumit timp limita (20-30 secunde) atunci banii sunt retrasi automat inapoi in bancomat.
Toate aceste situatii nu garanteaza insa ca sumele care nu au apucat sa fie efectiv ridicate se intorc automat in cont. Exista diverse situatii, iar bancile au fiecare proceduri proprii pentru a se asigura ca sumele revin in conturile clientilor, care de multe pot dura cateva zile.
Daca eroarea apare la bancomatul care a emis si cardul, procedura este mai simpla. Odata banca anuntata, sumele pot fi rambursate in contul clientului, iar bancomatul resetat.
Daca eroarea apre atunci cand se utilizeaza bancomatul altei banci, atunci remedierea situatiei prespupune ca banca emitenta a cardului sa ia legatura cu banca proprietara a bancomatului si sa recupereze pentru client sumele blocate in bancomat.
Practic, acest proces de comunicare se bazeaza pe diverse protocoale interbancare.
Ce facem cand numerarul este blocat, dar sumele au fost retrase din cont:
1. Daca bancomatul se afla in incinta unei banci, iar problema s-a petrecut in timpul programului de lucru, trebuie anuntati imediat angajatii din unitate, pentru a vedea daca problema se poate rezolva pe loc.
2. Daca bancomatul apartine aceleiasi banci care a emis si cardul atunci se depune o contestatie la banca pentru a se returna in cont sume retinute.
3. In cazul in care bancomatul si cardul apartin unor banci diferite, cel mai indicat este sa se ia legatura atat cu banca emitenta a cardului, cat si cu banca detinatoare a ATM-ului.
4. Incercati sa retineti cat mai exact locatia ATM-ului, ora la care ati incercat sa scoateti banii si eroarea care s-a petrecut (s-a blocat ATM-ul, nu s-au retras banii la timp, a aparut un mesaj de eroare pe ecran).
Cu cat oferiti mai multe detalii, cu atat se poate identifica mai usor eroarea aparuta si solutiona problema.
5. In cazul in care ati depus contestatii, dar returnarea banilor intarzie sau intampinati dificultati, puteti face o sesizare in acest sens catre Protectia Consumatorului.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News