Cardurile au depasit, demult, statutul de simplu „plastic” cu care platim sau de pe care scoatem bani de la ATM. De aceea, atunci cand alegem un card de plata, nu trebuie sa avem in vedere doar „datele tehnice”, ci si beneficiile suplimentare.
Pe fondul crizei, diferentierea a devenit o trasatura esentiala pentru jucatorii din economie, iar institutiile financiare nu fac exceptie. Produsele financiare care tintesc o anumita categorie de clienti si nu „masa”, tind sa devina majoritare in portofoliile bancilor. Cu alte cuvinte: „un card pentru un anumit tip de client, nu acelasi card pentru orice client”.
Un bun exemplu de diferentiere il reprezinta programele de loialitate, cu modalitati diferite de recompensare. La fel ca in cazul operatorilor telecom sau al lanturilor de hypermarketuri, bancile au programe speciale ce rasplatesc fidelitatea clientilor. Prin intermediul acestor programe, institutiile financiare si comerciantii parteneri urmaresc, in primul rand, sa isi pastreze clientii actuali multumiti si, pe de alta parte, sa isi extinda clientela.
Domeniile in care activeaza comerciantii parteneri sunt variate: de la magazine de produse electrice si electrocasnice, benzinarii, restaurante, magazine de bricolaj, pana la farmacii si operatori de telefonie mobila.
Prin intermediul acestor programe, posesorii de carduri primesc puncte de loialitate de fiecare data cand platesc cu ele la comercianti. Apoi, le pot valorifica, in functie de program prin: achizitia de produse/servicii in rate fara dobanda sau cu reduceri, in reteaua de comercianti parteneri. In functie de programul dezvoltat de banca si de partenerii comerciali, dar si de tipul cardului, reducerile pot ajunge pana la 30-40%.
Alte avantaje, la care poate avea acces un client, sunt plata in rate fara dobanda la comercianti si facilitatea de cash back. Multe banci din Romania permit posesorilor de carduri sa cumpere prin sistemul de rate cu dobanda zero. De obicei, clientul poate beneficia de pana la 24 de rate, intr-o retea definita sau chiar la orice comerciant.
Nu doar bancile dezvolta programe de loialitate, ci si MasterCard, care anul acesta a lansat programul MasterCard Rewards. Programul este o premiera pe piata din Romania, fiind primul si singurul administrat de o organizatie de plata. MasterCard Rewards se bazeaza pe un sistem de acumulare de puncte de loialitate, in functie de utilizarea cardului pentru plati la comercianti, dar permite recompensarea clientilor si pentru alte tipuri de tranzactii.
„Prin intermediul tuturor campaniilor si proiectelor derulate pana acum ne-am propus sa incurajam un comportament corect de plata cu cardul, atat la comercianti, cat si online, pentru ca este cel mai avantajos pentru posesori, dar si pentru ca sustine economia, prin combaterea economiei subterane”, declara Cosmin Vladimirescu, Country Manager pentru Romania si Moldova, MasterCard Europe. „Acesta este si cazul MasterCard Rewards, care aduce un plus de valoare atat pentru bancile participante, cat si pentru utilizatorii de servicii financiare. Consumatorii primesc beneficii la fiecare tranzactie cu cardul, iar bancile isi fidelizeaza clientii si le modeleaza un comportament natural de utilizare a cardului.”
“In plus, programul vine cu beneficii concrete si argumente la fiecare tranzactie, care incurajeaza activarea sau reinnoirea cardului. Cu alte cuvinte, programul confera posesorilor de carduri motive sa aleaga plata cu cardul in locul cash-ului, indiferent de valoarea sau de tipul tranzactiei”, a mai spus Cosmin Vladimirescu.
Clientii care se inscriu in programul de recompense „MasterCard Rewards” beneficiaza de o serie de avantaje, precum acumularea de puncte de loialitate, indiferent de valoarea tranzactiei sau posibilitatea de a cumula punctele proprii cu cele ale altor posesori de carduri. In plus, acestia pot sa acumuleze puncte atat pentru platile efectuate la comerciantii traditionali, cat si online, si sa participe la promotii si oferte exclusive pentru cei inscrisi in program.
Indiferent de tipul de produs financiar sau de programul de loialitate ales, regula de aur ramane aceeasi: interesati-va in legatura cu caracteristicile acelui produs sau serviciu si alegeti-l pe cel care se potriveste cel mai bine cu cerintele dumneavoastra.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News