Oferirea unor procente bonus pentru achizitiile prin cardurile de credit sau de debit de la magazinele partenere sau folosind site-urile dedicate amatorilor de recompense este tot mai populara iar partea buna este ca cele doua sisteme pot fi combinate.
Ne-am obisnuit cu modalitatile de incurajare a achizitiilor posesorilor de carduri de credit (puncte bonus, cashback, recompense) dar exista si variante de recompensare a clientilor folosind site-urile dedicate impartirii comisionului oferit de comercianti pentru aducerea de noi cllienti.
E vorba de mrcashback.ro, xcashback.ro, bonusway.ro, myworld.ro, etc.
Cum functioneaza sistemul de cash-back pe siteurile dedicate?
Astfel de platforme functioneaza pe baza unei relatii cu comerciantii parteneri. Comerciantul ii plateste platformei un comision pentru fiecare vanzare care este realizata prin intermediul site-ului dedicat iar o parte din acest comision este apoi returnata catre utilizatori sub forma de cashback.
Pentru a beneficia de aceste procente returnate din valoarea cumparaturilor cei interesati trebuie sa isi fac un cont pe un astfel de site si sa cumpere produsele dorite prin intermediul acestuia, accesand linkurile catre magazinele partenere.
Banii care sunt oferiti apoi sub forma de cashback, ca procente din valoarea unor achizitii, se acumuleaza in contul utilizatorului iar cand depasesc o anumita suma (de regula 50 de lei) acesta poate solicita un transfer bancar pentru a intra in posesia lor.
Poate fi insa un proces de durata, rambursarea sumelor aferente cash-back-ului putand dura, in functie de magazinul partener, intre 1 si 3 luni.
Dezavantajul in acest caz este ca marea majoritate a site-urilor focalizare pe cashback nu au printre parteneri marile hipermarketuri unde fiecare roman face frecvent cumparaturi sau magazinele de articole electronice si electrocasnice cunoscute sau cand acestea apar totusi, procentele oferite drept cash-back sunt modeste (sub 1%).
Folosirea site-urilor dedicate achizitiilor cu cashback in tandem cu un card de credit care ofera la randul sau puncte bonus la achizitiile de la magazinele partener poate fi o modalitate de recupera o parte mai consistenta din valoarea anumitor cumparaturi.
Bancile ofera de regula puncte bonus la achizitia cu cardul de credit din anumite lanturi de magazine, puncte care pot fi convertite in bani si folosite pentru alte achizitii sau pentru retrageri la bancomat iar in situatia in care cineva are cont pe site-urile de cashback si foloseste un card de credit ce ofera puncte bonus la acelasi comerciant, rambursarile din valoarea achizitiei cumulate pot reprezenta un stimulent pentru noi cumparaturi.
De pilda, pentru achizitii la evoMAG, un magazin de produse electronice, prin site-ul bonusway se ofera cashback de 0,5% din valoarea achizitiei fara TVA, in vreme ce la o achizitie la acelasi retailer platita cu cardurile Star de la Banca Transilvania se ofera puncte bonus in valoare de 2% din valoarea cumparaturilor.
Aceasi schema poate fi folosita si cu unele carduri de debit ce ofera bonusuri. De pilda, orice card ING (inclusiv cele de debit) ofera reduceri la magazinele partener, reduceri care se primesc sub forma unor puncte convertibile in bani ce pot fi retrasi.
De exemplu, o achizitie de produse Samsung pe site-ul xcashback ofera o returnar de 2,1% din valoarea produsului fara taxe, in vreme ce o achizitie cu cardul de debit ING, rezervata prin ING Bazar, ofera un discount de 5% platibil in 5 zile lucratoare (cashback maxim 50 lei)
Un avantaj suplimentar pentru cardurile de credit este ca permit platile in mai multe rate fara dobanda, ceea nu se intalneste pe site-urile dedicate cashback-ului.
In comparatie cu astfel de site-uri, oferta bancilor pentru punctele bonus este in general mai generoasa (procentul oferit drept cashback este mai bun) pe masura fortei mai mari de negociere a acestora in relatia cu comerciantii dar si a modului diferit de plata (clientii cumpara cu bani imprumutati pe cand pe site-urile dedicate pentru cashback se folosesc propriile resurse). In plus, cashback-ul se plateste mult mai repede.
Dezavantajul cardurilor de credit este ca includ si riscuri pentru cei care le folosesc la cumparaturi (daca numarul de rate fara dobanda nu este achitat la timp sau daca sumele minime de plata lunara nu sunt completate la timp, dobanzile penalizatoare pot fi piperate) dar si costuri colaterale (comisoanele de emitere si administrare anuale-de regula aplicabile dupa primul an, cand cardul este oferit gratuit) care lipsesc in cazul site-urilor dedicate cashback-ului.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News