top banner

Internet banking cu portia

14 Octombrie 2016 | Autor: Conso

Serviciile informatice ale bancilor creeaza tot mai de des probleme clientilor, fie ca este vorba de platile cu cardul la POS, pe internet sau serviciile de internet banking. Reclamatiile referitoare la „surprizele” oferite de sistem sunt tot mai numeroase, desi si anunturile bancilor cu privire la intreruperea acestora pe motiv de „mentenanta” abunda.
Cel mai rasunator caz recent este cel al ING Bank, ai carei clienti au reclamat, mai frecvent incepand cu luna septembrie a acestui an, disfunctionalitati ale sistemului. Acestea au culminat in data de 10 septembrie cu un incident generat „de un test al sistemului de stingere a incendiilor”, dupa cum a anuntat banca.
Acesta a facut indisponibile reteaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING si serviciul Home’Bank timp de mai bine de 10 ore.
Pagina de Facebook a bancii a fost invadata de mesaje din partea clientilor, iar institutia s-a grabit, atunci, sa anunte rezolvarea problemelor desi mesajele cu sesizarea unor incidente au continuat sa curga, pana in urma cu cateva zile.
Banca a incercat sa compenseze clientii cu „mici atentii”, cum ar fi cumparaturile pe care nu au reusit sa le faca atunci cand a picat sistemul, insa acestea nu au indepartat disconfortul creat.
ING opreste singura sistemul informatic
Pe acest fond de nemultumire a clientilor, banca se grabeste acum sa anunte ca face eforturi astfel incat clientii sa nu mai intampine astfel de probleme. Asa ca, de data aceasta, ii anunta ca va intrerupe singura sistemele mentionate, timp de cateva ore, in noaptea de vineri spre sambata, insa doua saptamani la rand.
Institutia sustine ca a inceput, impreuna cu furnizorii, un proces etapizat de inlocuire a echipamentelor afectate si de suplimentare a capacitatii de procesare si de stocare a datelor.
"Noile solutii tehnice pe care trebuie sa le aplicam si diversitatea acestora ne obliga sa efectuam modificarile in mai multe faze succesive. Tehnic vorbind, este imposibil sa implementam aceste actiuni de la o zi la alta. Vom face insa aceste schimbari in asa fel incat sa nu iti cream inconveniente", precizeaza ING.
Incidentele si „mentenanta” tin clienti departe de banii lor
Incidentul de la ING nu este, din pacate, singular. In urma cu aproximativ doua saptamani si o serie de clienti ai BRD-Groupe Societe Generale s-au confruntat cu astfel de probleme.
Acestia s-au plans ca timp de doua zile au intampinat probleme cu functionarea aplicatiilor de internet si mobile banking. Banca a recunoscut problema, insa nu a oferit si compensatii clientilor afectati.
In plus, la aceste incidente reclamate de clienti se adauga si intreruperilor oficiale. Majoritatea bancilor anunta, cel putin odata la cateva luni oprirea sistemelor informatice pentru lucrari de mentenanta, timp de cateva ore, fapt care creeaza multiple inconveniente clientilor.
Acestia reclama faptul ca platesc comisionae pentru a avea acces la astfel de servicii dar nu pot beneficia de ele intotdeauna cand au nevoie.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Carduri de credit

Carduri de credit
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Carduri

Alte Articole

Ce solutii avem pentru a oferi servicii bancare copiilor si adolescentilor?

Ce solutii avem pentru a oferi servicii bancare copiilor si adolescentilor?

Avantajul unui card bancar in dauna banilor de buzunar se rezuma la gestionarea mai eficienta sumelor oferite de adulti, posibilitatea parintelui de a filtra sumele cheltuite, familiarizarea cu serviciile bancare online.

07 Oct 2024 | Carduri
Cat costa cardurile de debit Platinum?

Cat costa cardurile de debit Platinum?

Cardurile pot oferi asigurare de calatorie gratuita, intrari in business loungeuri, moneyback, curs de schimb preferential, dar taxa de administrare poate fi piperata daca nu ne intra venituri recurente apreciabile in cont.

25 Sep 2024 | Carduri
Platile in strainatate aduc cashback de 5-10%. Atentie (si) la curs!

Platile in strainatate aduc cashback de 5-10%. Atentie (si) la curs!

Posesorii cardurilor emise sub sigla Visa si Mastercard pot recupera o parte din cheltuielile facute in strainatate, in anumite conditii, daca isi inroleaza cardurile in programele propuse de cele doua companii.

13 Sep 2024 | Carduri
Carduri de debit cu asigurare de calatorie

Carduri de debit cu asigurare de calatorie

Mai multe banci ofera asigurari de calatorie fara costuri suplimentare in cadrul pachetelor ce includ carduri de debit, in unele cazuri cu conditia incasarii lunare in cont a unor sume prestabilite.

29 Aug 2024 | Carduri

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Rambursare card de credit

Calculează suma lunară pe care trebuie să o rambursezi și care este costul dacă platești doar suma minimă