Serviciile informatice ale bancilor creeaza tot mai de des probleme clientilor, fie ca este vorba de platile cu cardul la POS, pe internet sau serviciile de internet banking. Reclamatiile referitoare la „surprizele” oferite de sistem sunt tot mai numeroase, desi si anunturile bancilor cu privire la intreruperea acestora pe motiv de „mentenanta” abunda.
Cel mai rasunator caz recent este cel al ING Bank, ai carei clienti au reclamat, mai frecvent incepand cu luna septembrie a acestui an, disfunctionalitati ale sistemului. Acestea au culminat in data de 10 septembrie cu un incident generat „de un test al sistemului de stingere a incendiilor”, dupa cum a anuntat banca.
Acesta a facut indisponibile reteaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING si serviciul Home’Bank timp de mai bine de 10 ore.
Pagina de Facebook a bancii a fost invadata de mesaje din partea clientilor, iar institutia s-a grabit, atunci, sa anunte rezolvarea problemelor desi mesajele cu sesizarea unor incidente au continuat sa curga, pana in urma cu cateva zile.
Banca a incercat sa compenseze clientii cu „mici atentii”, cum ar fi cumparaturile pe care nu au reusit sa le faca atunci cand a picat sistemul, insa acestea nu au indepartat disconfortul creat.
ING opreste singura sistemul informatic
Pe acest fond de nemultumire a clientilor, banca se grabeste acum sa anunte ca face eforturi astfel incat clientii sa nu mai intampine astfel de probleme. Asa ca, de data aceasta, ii anunta ca va intrerupe singura sistemele mentionate, timp de cateva ore, in noaptea de vineri spre sambata, insa doua saptamani la rand.
Institutia sustine ca a inceput, impreuna cu furnizorii, un proces etapizat de inlocuire a echipamentelor afectate si de suplimentare a capacitatii de procesare si de stocare a datelor.
"Noile solutii tehnice pe care trebuie sa le aplicam si diversitatea acestora ne obliga sa efectuam modificarile in mai multe faze succesive. Tehnic vorbind, este imposibil sa implementam aceste actiuni de la o zi la alta. Vom face insa aceste schimbari in asa fel incat sa nu iti cream inconveniente", precizeaza ING.
Incidentele si „mentenanta” tin clienti departe de banii lor
Incidentul de la ING nu este, din pacate, singular. In urma cu aproximativ doua saptamani si o serie de clienti ai BRD-Groupe Societe Generale s-au confruntat cu astfel de probleme.
Acestia s-au plans ca timp de doua zile au intampinat probleme cu functionarea aplicatiilor de internet si mobile banking. Banca a recunoscut problema, insa nu a oferit si compensatii clientilor afectati.
In plus, la aceste incidente reclamate de clienti se adauga si intreruperilor oficiale. Majoritatea bancilor anunta, cel putin odata la cateva luni oprirea sistemelor informatice pentru lucrari de mentenanta, timp de cateva ore, fapt care creeaza multiple inconveniente clientilor.
Acestia reclama faptul ca platesc comisionae pentru a avea acces la astfel de servicii dar nu pot beneficia de ele intotdeauna cand au nevoie.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News