Blocarea cardului in caz de furt sau pierdere reprezinta o reala urgenta, iar anuntarea bancii ar trebui sa se faca in cel mai rapid mod posibil. Ce se intampla insa cand banca nu pune la dispozitia clientilor un numar alocat doar pentru blocarea cardurilor, iar la call center astepti minute in sir pana raspunde un operator?
Clientii au obligatia sa notifice in cel mai scurt timp banca in caz de furt sau pierdere a cardului, asa cum se prevede in Regulamentul BNR nr. 6/2006. Doar in acest fel, ei isi pot limita eventualele pierderi in cazul in care exista riscul unei utilizari frauduloase a cardului.
Clientii care vor sa isi blocheze cardul nu au prioritate
La unele banci, insa, numarul la care se blocheaza cardul este si numarul la care se pot obtine orice alt fel de informatii despre cardurile bancii.
Astfel, clientii care ar avea o nevoie urgenta sa ajunga la operator pot astepta minute bune pana sa fie preluati, daca au ghinionul care toti consultantii bancii sa fie ocupati cu apeluri mai putin stringente, cum ar fi oferirea unor informatii detaliate despre oferta actuala a bancii.
Si mai dificila ar fi situatia persoanelor aflate intr-o calatorie in strainatate, care ar putea fi pusi in situatia de a asculta minute bune muzica de la call-center, la costuri de roaming.
In mod normal, bancile ar trebui sa ofere clientilor numere dedicate doar pentru situatii de urgenta, astfel incat raportarea pierderii sau furtului cardului sa se faca in cel mai scurt timp posibil.
Din pacate, nu intotdeauna lucrurile stau asa. De exemplu, la BCR, persoanele care si-au pierdut cardul trebuie sa anunte banca sunand la un numar pentru asistenta carduri, unde pe langa blocarea cardului, se pot obtine si alte detalii despre aceste instrumente de plata.
“BCR detine un serviciu de call center pregatit sa raspunda intrebarilor clientilor privind produsele si serviciile bancii, incluzand aspecte legate de utilizarea cardurilor BCR. In cazul in care complexitatea tehnica a intrebarilor este una ridicata, acestea sunt escaladate catre un serviciu specializat de asistenta carduri care este in masura sa intervina si sa clarifice prompt acest tip de situatii”, au explicat reprezentantii BCR.
La fel se intampla si la Bancpost si Raiffeisen Bank, unde linia dedicata situatiilor de urgenta ofera si diverse servicii de informare a clientilor cu privire la carduri.
Cat poate dura preluarea apelului?
Clientii bancilor care nu detin o linie de urgenta destinata blocarii cardurilor ar putea intampina probleme, din cauza timpului mare de asteptare atunci cand suna la call center.
Operatorii, fiind ocupati cu alti clienti care solicita diverse informatii, pot intarzia la preluarea unui apel extrem de important.
De exemplu, in seara zilei de luni 5 iulie, clientii BCR au intampinat probleme la platile prin intermediul cardului din cauza unor lucrari de mentenanta, pe care banca nu le-a anuntat anterior.
“In cursul zilei de ieri au fost acumulari pe cozile de carduri (sincrone) si de ordere in sistemul BCR datorita unor lucrari de mentenanta. Aceasta situatie a generat punctual imposibilitatea efectuarii unor tranzactii si blocarea sumelor aferente inregistrate sub statutul de asteptare a autorizarii offline”, au explicat reprezentantii BCR.
Blocarea sumelor de bani si imposibilitatea folosirii cardului au dus la numeroase apeluri catre serviciul de asistenta al bancii. Astfel, au fost persoane care au asteptat pana la 10-20 de minute pentru a fi preluati de un operator. Daca in aceasta situatie, un client ar fi avut nevoie sa anunte imediat furtul cardului si sa solicite blocarea lui, el ar fi trebuit sa astepte ca toate celelalte apeluri de dinainte sa fie solutionate, pentru ca situatia sa urgenta sa fie rezolvata.
Unele banci au numere speciale
Sunt insa si banci, unde blocarea cardului se poate face la un numar special sau macar au un interior diferit de liniile la care clientii pot obtine diferite informatii.
De exemplu, la BRD dupa ce formezi numarul de telefon al call center-ului, daca apesi tasta 3 a telefonului esti redirectionat catre o linie speciala destinata blocarii cardului.
Si la UniCredit Tiriac Bank, clientii au la dispozitie un interior special unde pot anunta pierderea sau furtul cardului. Cei ce vor sa-si blocheze cardul trebuie sa formeze numarul de call center urmat de interiorul 1181 sau 1281.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News