Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute.
„In timp ce clientii de e-commerce isi pun dorinte pentru reducerile care urmeaza, retailerii se pregatesc pentru cresteri masive ale numarului de vizitatori, iar detinatorii infrastructurii financiare – banci si sisteme de plata – se pregatesc pentru cresteri majore privind numarul si valoarea tranzactiilor, infractorii cibernetici isi fac propriile pregatiri”, subliniza specialistii din cadrul Kaspersky Lab.
Potrivit statisticilor companiei, in anii 2014 si 2015, proportia paginilor de phishing care vaneaza date financiare, detectate de companie in trimestrul patru a fost cu aproximativ 9% mai mare decat in restul anului.
Mai mult, in anul 2014, actiunile de phishing financiar au reprezentat 28,73% din totalul atacurilor cibernetice, iar in trimestrul patru al anului, procentul a crescut la 38,49%.
De asemenea, in 2015, 34,33% dintre toate atacurile de phishing au fost financiare, insa cifra inregistrata de acestea in ultimul trimestru al anului a ajuns la 43,38% din total.
Cum ne ferim de atacurile financiare?
Astfel, pentru a evita actiunile de phishing din perioada sarbatorilor de iarna, care incep cu "Black Friday" si "Cyber Monday" si continua cu Craciunul, sunt recomandate o serie de masuri.
Astfel, sunt de evitat: accesarea de link-uri venite de la persoane necunoscute sau de link-uri suspecte trimise de catre prieteni, prin intermediul site-urilor de socializare sau pe e-mail, introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute sau suspecte.
Potrivit specialistilor, phishing-ul reprezinta una dintre cele mai raspandite amenintari cibernetice cu care se pot confrunta utilizatorii in timpul perioadelor de reduceri specifice sarbatorilor. Acesta este un proces fraudulos prin care se incearca obtinerea, prin furt, a unor informatii, nume de utilizator, parole, detalii despre carduri bancare sau alte date cu caracter personal, printr-un mesaj sau alta metoda de comunicare electronica, in care se pretinde ca autorul este o entitate de incredere.
In majoritatea cazurilor, se pretinde ca respectivele comunicari electronice provin din partea unor site-uri ale anumitor banci sau platforme care administreaza plati online, mai avertizeaza specialistii.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News