Doua banci americane sunt obligate sa returneze clientilor comisioanele incasate pentru serviciile de alerta SMS, in scopul prevenirii fraudelor cu carduri. Autoritatile au descoperit ca in realitate, bancile nu monitorizau conturile, ci doar incasau comisioane de la clienti.
Alerta SMS este un serviciu pe care multe banci il promoveaza, pentru a ajuta clientii sa se protejeze mai bine impotriva fraudelor cu carduri. In acest scop, banca trimite clientilor un mesaj SMS, prin care ii atentioneaza atunci cand au loc tranzactii suspecte cu cardul. Astfel, clientul este informat rapid despre o potentiala frauda si poate anunta imediat banca.
Unele banci au abuzat insa de acest serviciu si au incasat comisioane fara sa presteze nimic in schimb. Este cazul bancilor Chase Bank USA si JP Morgan Chase Bank, care sunt obligate acum sa retuneze clientilor 309 milioane dolari.
Aceste banci si-au inrolat clientii automat pentru aceste servicii – uneori fara sa obtina consimtamantul lor – si incasau luna de luna, intre 7,99-11,99 dolari, pentru aceste servicii.
In urma anchetei realizate de Biroul pentru Protectia Financiara a Consumatorilor, s-a descoperit ca in multe cazuri, clientii nu primeau niciun fel de alerta. Banca dadea impresia ca monitorizeaza conturile clientilor impotriva fraudelor, insa, in realitate, aceasta activitate nu avea loc sau era realizata doar partial.
Mai mult, clientii ajungeau uneori din cauza acestor comisioane sa depaseasca limita de credit autorizata si sa suporte penalitati.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News