MasterCard este pe punctul de a primi o acuzatie antitrust din partea UE in privinta comisioanelor pentru platile cu cardul, sustin surse apropiate cazului, citate de Bloomberg. Potrivit acestora, operatorul de carduri ar putea primi o scrisoare cu obiectii pana la finalul lunii iulie. In general, aceste demersuri sunt premergatoare sanctiunii.
Entitatile Uniunii Europene urmaresc comisioanele percepute de operatorii de carduri, atat pentru cardurile de credit cat si pentru cele de debit, de mai bine de un deceniu, avertizand ca modul in care sunt convenite intre operatori incalca principiile concurentei, mai scrie Bloomberg.
“MasterCard, fiind mai concentrata pe extinderea internationala, a fost mai preocupata sa lupte decat sa cada la o intelegere pana acum” sustin reprezentanti ai marilor retaileri din Europa.
Cel mai recent caz, deschis in 2013, ataca nivelul excesiv al comisoanelor aplicate vizitatorilor straini care merg la cumparaturi in cele 28 de state mebre ale UE, dar si intelegerile trans-frontaliere dintre bancile care ofera servicii de carduri comerciantilor.
La momentul respectiv, institutiile europene antitrust au precizat ca vor investiga, de asemenea, politica MasterCard de a obliga comerciantii sa accepte toate tipurile de carduri ale companiei, inclusiv produsele premium care includ servicii aditionale precum asigurarile sau servicii de calatorie.
Pe de alta parte, MasterCard a anuntat, prin intermediul unui e-mail, ca „lucreaza cu Comisia Europeana pe marginea acestui subiect, ca parte aunui dialog constructiv continuu”.
Si compania Visa, principalul competitor al MasterCard a avut dispute cu Comisia Europeana in privinta comisioanelor interbancare, dar anul trecut a ajuns la o intelegere cu forul european sa reduca aceste comisioane cu procente cuprinse intre 40% si 60%, mai scrie Bloomberg.
MasterCard a pierdut, in septembrie 2014, un proces cu UE pe baza unei intelegeri similare.
In acest context, Comisia Europeana a adoptat un act normativ care limiteaza comisioanele interbancare si duce la reducerea costurilor cu tranzactiile cu pana la sase milioane de euro pe an.
Pe acesta tema, MasterCard a fost acuzata de UE de campanie negativa pentru a modifica regulile instituite de forul european.
In schimb, retailerii au derulat ani de-a randul campanii impotriva comisioanelor interbancare, spunand ca ei introduc aceste comisoane in pretul final al bunurilor vandute si taxeaza, astfel consumatorii.
La randul lor, companiile de carduri au insistat ca si comerciantii trebuie sa plateasca, prin aceste comisioane, propria contributie la sistemul electronic de plati.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News