Peste 70% dintre consumatori vor consulta internetul inainte de a merge la cumparaturi, se arata intr-un studiu comandat de Visa Europe. Site-urile vor pune accent nu numai pe informatii, ci si pe tranzactii, magazinele online si cele din caramida si mortar urmand sa joace roluri complementare in viitor.
In urmatorii ani se estimeaza ca vanzarile online vor atinge 20% din cifra de afaceri, lucru ce va fi realizat prin cresterea nivelul de tehnologizare a comerciantilor. In timp, consumatorii vor avea acces la facilitati bazate pe internet in magazin, care le va asigura acces imediat la date despre produse.
Studiul Visa s-a realizat asupra unui grup de 300 de retaileri de dimensiuni medii si mari din Franta, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Suedia si Marea Britanie. Cercetarile derulate pe perioada februarie-martie, au subliniat faptul ca diferenta dintre cele de tipuri de magazine va fi facuta de implementarea in viitor a tehnologiei digitale in componenta acestora.
Retailerii europeni, in special cei din Marea Britanie, s-au aratat foarte interesati sa adopte in viitor tehnologii avansate de plata: carduri contactless, carduri multifunctionale care pot fi carduri de debit, de credit sau preplatite, la alegere, dispozitive ce pot fi atasate la brelocul de chei sau plati efectuate prin intermediul telefonului mobil.
Studiul arata ca necesitatea dezvoltarii infrastructurii magazinelor va avea drept efect o posibila reducere a micilor comercianti pana in 2015.
Cum va arata magazinul viitorului?
In ceea ce priveste obiectivul principal al website-urilor de retail, 60% din comercianti sunt de parere ca acestea vor actiona numai in sensul facilizarii tranzactiilor.
Clientii vor putea sa comande pe site-uri si sa isi ridice articolele din magazin, in timp ce magazinele mici se vor concentra asupra serviciilor si informatiei, mai degraba decat asupra acumularii unor inventare masive de produse.
Scanarea automatizata a produselor chiar de catre clienti promite sa devina un element important, deoarece peste 22% dintre retaileri estimeaza ca vor introduce aceasta procedura intr-o forma sau alta.
Etichetele cu sisteme de identificare pe baza de frecvente radio vor fi probabil introduse de 34% dintre comercianti pentru a inventaria mai usor produse, dar si pentru a oferi clientilor promotii personalizate.
« Studiul arata ca, desi e posibil sa se produca schimbari intr-o perioada de timp relativ scurta, magazinul viitorului va fi probabil modelat de o gama intreaga de tehnologii in era digitala, insa toate avand un obiectiv comun : sa creeze un mediu mai comod pentru client pe de o parte iar pe de alta parte, sa diferentieze mai puternic companiile », afirma Steve Perry, executive vicepresident la Visa Europe.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News