Guvernul a aprobat continuarea Programului de stimulare a innoirii parcului auto si in 2007. Bugetul alocat se ridica la 49,5 milioane lei, ceea ce inseamna ca 16.500 de rable vor putea fi inlocuite cu autoturisme noi. Prima de casare platita de stat ramane la 3.000 lei pentru orice masina mai veche de 12 ani.
Spre deosebire de anii anteriori, Ministerul Mediului a facut o serie de modificari privind derularea programului. Acesta incepe mai devreme in 2007 cu scopul de a avantaja persoanele care doresc sa obtina credite pentru a-si achizitiona o masina noua. Obtinerea unui imprumut face ca perioada de achizitie a autoturismului sa fie mai indelungata, astfel ca acum persoanele vor avea mai mult timp la dispozitie pentru a efectua formalitatile necesare. Prima de casare se acorda doar pentru finantarile prin credite, nu si pentru achizitiile in sistem de leasing.
In plus, programul se desfasoara in trei etape. Prima se va incheia la 31 august, cea de-a doua se va derula in intervalul 1 septembrie-12 noiembrie, iar ultima intre 13 noiembrie si 12 decembrie.
Producatorii si importatorii de autoturisme se pot inscrie in program in termen de 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial a Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor. Acest lucru a avut loc pe 22 martie 2007, iar la expirarea termenului de 15 zile, Administratia Fondului pentru Mediu va publica lista dealerilor autorizati sa participe la Programul Rabla.
Pentru a participa la acest program, posesorul unui autoturism uzat trebuie sa indeplineasca o serie de conditii : sa se inscrie la un producator validat pentru achizitionarea unui autoturism nou, sa predea autoturismul uzat spre casare unui operator economic autorizat si sa obtina certificatul de distrugere, sa radieze autoturismul uzat, sa achizitioneze un autoturism nou de la un dealer validat.
Prin autoturism uzat se intelege orice masina inmatriculata in Romania, cu o vechime mai mare sau egala cu 12 ani, care este in stare de functionare si contine cumulativ urmatoarele componente esentiale : motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, sasiul, precum si echipamente electronice de gestionare a functiilor vehiculului si dispozitivul catalizator, daca acestea au fost prevazute din fabricatie.
Decizia de continuare a programului a fost justificata prin faptul ca Romania se numara printre tarile cu cele mai invechite parcuri auto din Europa, varsta medie a autoturismelor fiind de peste 13 ani, ceea ce echivaleaza cu varsta obisnuita de casare din multe tari europene. Ministerul Mediului precizeaza ca acest lucru conduce la scaderea nivelului de siguranta rutiera si la deprecierea calitatii aerului in zonele urbane. Conform estimarilor oficiale, programele derulate in 2005 si 2006 au avut ca efect reducerea emisiilor cu 707.585 kg CO.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News