Masinile straine sunt tot mai cautate de romani, care pe langa reducerile oferite de dealeri beneficiaza acum si de aprecierea fara precedent a leului fata de euro. Chiar daca Dacia domina topul vanzarilor de automobile din Romania, apetitul cumparatorilor pentru Logan a scazut considerabil fata de anul trecut.
In primele patru luni din 2006, volumul vanzarilor de autoturisme de productie interna ajunsese la 35.350 de unitati. In aceeasi perioada a lui 2007, s-a inregistrat o scadere de 14,3%, numarul lor ajungand la 30.307. Cea mai profitabila luna din acest punct de vedere a fost martie, volumul vanzarilor inregistrand o variatie negativa de doar 3,2% fata de performantele anului anterior. Asta poate si datorita faptului ca luna martie deschide practic noul an de productie in domeniu.
Primul loc in topul vanzarilor este adjudecat de constructorul de la Pitesti, care a vandut de la inceputul anului 25.433 de masini, ajungand astfel la o cota de piata de 30,6%.
Dacia este urmata la mare distanta de liderul grupului din care face parte, firma franceza Renault, care a inregistrat un volum al vanzarilor de 7.520 de unitati pe parcursul anului 2007, si o cota de piata de 9,1%. Urmeaza apoi doi producatori din grupul condus de Ferdinand Piech, Skoda si Volkswagen. Primul a vandut 7.106 unitati, iar cel de-al doilea 6.588, inregistrand o cota de piata de 7,9% respectiv 7,6%.
Desi Dacia detine aproape o treime din piata, clientii din Romania dezvolta o preferinta tot mai accentuata pentru autoturismele de import. Datele publicate de APIA pentru aprilie 2007 ne arata o crestere cu 50% a numarului de autovehicule de import pe primele patru luni, de la 35.149 la 52.736. Cresterea cea mai mare a fost inregistrata pe parcursul lunii februarie, cand s-au vandut cu 74,1% mai multe automobile de import decat in aceeasi luna a anului precedent.
Acest lucru s-ar putea datora atat aprecierii semnificative a monedei nationale fata de euro cat si ofertelor speciale lansate de producatori pentru a contracara intr-o oarecare masura pretul scazut al Logan-ului. Aceste discount-uri s-au axat mai ales pe modele de clasa mica, cum ar fi VW Polo, Skoda Fabia, sau Peugeot 206, astfel incat pretul cu reducere sa nu depaseasca cu mult cei 8.000 de euro platiti pentru un model autohton. Pe primele locuri in clasamentul vanzarilor se afla modelele Renault Clio si Chevrolet Aveo. Primul a inregistrat o crestere de 29,2%, iar cel de-al doilea a depasit de 5 ori numarul de untati vandute in primele patru luni ale anului trecut.
De asemenea, se mentine tendinta de a achizitiona autoturisme diesel, vanzarea autovehiculelor de acest tip crescand cu 43,9%. Chiar daca pretul este mai ridicat decat al celor pe benzina, investitia se amortizeaza pe termen lung datorita consumului mai redus.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News