UniCredit Leasing a implementat un sistem pus la dispozitie gratuit de Politia Rutiera, care permite inmatricularea online a autovehiculelor noi vandute prin dealeri auto. Timpul necesar inmatricularilor se reduce, astfel, de la 30 de zile si uneori chiar mai mult, la doar 24 de ore. In numai o luna, s-au facut peste 1.000 de inmatriculari online.
Cresterea halucinanta a numarului de masini este o realitate observabila cu ochiul liber. Iar cifrele Politiei Rutiere nu fac decat sa confirme ceea ce banuiam deja. Cresterea medie anuala a numarului de masini intre 2002 si 2007 a depasit 14%. Iar numarul inmatricularilor a crescut, de la 702.082 in 2002, la aproximativ 1,1 milioane in 2007.
Situatia cea mai complicata este, asa cum lesne era de imaginat, cea din Bucuresti. In 2007, numarul estimat al operatiunilor de inmatriculare este de 350.000, ceea ce conduce la o medie de aproximativ 1.700 inmatriculari pe fiecare zi lucratoare. Inmatricularile autovehiculelor in leasing reprezinta, conform datelor prezentate de Politia Rutiera, aproape jumatate din totalul numarului de inmatriculari. Si, in plus, sunt mai laborioase pentru ca necesita atat introducerea datelor companiei de leasing, in calitate de proprietar, cat si ale utilizatorului autovehiculului.
In fata acestei realitati, reprezentantii Politiei Rutiere au dezvoltat si au pus gratuit la dispozitia dealerilor de autovehicule noi si a firmelor de leasing un sistem online prin intermediul caruia durata inmatricularilor scade foarte mult – de la 30 de zile si chiar peste la maxim 24 de ore. Aplicatia informatica are trei componente – comandarea de numere provizorii, completarea autorizatiilor provizorii si inmatricularea vehiculului pe numele clientului.
Pana in prezent insa, putini dealeri si doar cateva firme de leasing au inteles sa foloseasca sistemul care asigura servicii moderne si civilizate pentru clientii lor. In afara de UniCredit Leasing, mai exista in prezent doar sase operatori in sistem, urmand ca in perioada imediat urmatoare sa li se adauge inca sase. Asta dovedeste ca, din pacate, calitatea serviciilor reprezinta inca pentru multi doar un slogan fara acoperire, clientii aflandu-se, nu o data, in situatia de a li se pune actele in mana si de a fi trimisi sa-si rezolve singuri problemele legate de inmatriculare.
Tocmai de aceea, este important ca un asemenea serviciu exista, si ar fi normal ca cei care il promoveaza, si prin asta arata ca le pasa de clienti, sa castige in fata celorlalti, fortandu-i in felul acesta si pe ei sa procedeze similar.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News