top banner

Site-urile nefunctionale alunga cumparatorii online

19 Noiembrie 2008 | Autor: Alina Branescu

Magazinele virtuale, concepute special pentru a economisi timpul alocat cumparaturilor, trebuie sa aiba un site cat mai bine pus la punct. Multe dintre ele au probleme de functionare, ceea ce creeaza dificultati clientilor, acestia renuntand de cele mai multe ori la finalizarea comenzii.
 
Magazinele online au fost evaluate din toate punctele de vedere, cu ocazia Galei Premiilor eCommerce 2008.
 
In urma analizelor efectuate, a reiesit ca acestea prezinta o serie de nereguli la nivelul usurintei in navigare, dar si probleme legate de plata online.
 
Liviu Taloi, consultant eCommerce SiteAudit, a precizat ca in urma testelor de uzabilitate efectuate pe magazinele online inscrise la Gala au fost descoperite foarte multe probleme: de la cele mici - culori si pozitionari de butoane in locuri neadecvate - la cele majore, cum ar fi imposibilitatea lansarii comenzii.
 
Taloi este de parere ca un site de comert electronic care pica testul uzabilitatii nu are ce cauta pe piata.
 
“Mai devreme sau mai tarziu, piata, clientii le vor penaliza. Criza economica pe care o intrezarim la inceputul lui 2009 va cerne si din piata de comert online”, afirma Liviu Taloi.
 

Clientii fac confuzii intre termeni

 
Potrivit studiului, consumatorii virtuali intampina o serie de dificultati din cauza confuziei unor termeni care apar pe site:
 
  • utilizatorii nu fac diferenta dintre cont si cos sau intre a face un cont si a face o comanda;
  • ei confunda des butoanele de compara un produs si cumpara, atunci cand au aceeasi culoare si sunt alaturate.
 
De asemenea, cumparatorii sunt dezorientati din cauza utilizarii unor termeni englezesti (checkout in loc de cumpara) sau cand site-ul foloseste functii avansate cu scopul de a ajuta utilizatorul.
 
Si aspectele legate de crearea unui cont dau batai de cap cumparatorilor online:
 
  • toti utilizatorii ofteaza cand trebuie sa-si creeze un cont nou;
  • se intrerupe fluxul normal de cumparare prin crearea contului si daca nu se reia procesul la punctul ramas, majoritatea tind sa abandoneze procesul de cumparare;
  • unele magazine nu specifica ce informatii sunt obligatorii atunci cand plaseaza comanda sau cand se creaza un cont, iar anumite erori nu sunt evidentiate.
 
Functionalitatea site-ului este foarte importanta, cumparatorii dorind sa stie cu promptitudine daca comanda a fost trimisa cu succes, apasand in continuare butorul submit.
 
In aceasta categorie intra si functia de cautare a site-ului, care trebuie sa functioneze corect, altfel clientul renunta la produs.
 
Nu in ultimul rand, site-urile care contin categorii de produse goale indeparteaza utilizatorul si il determina sa nu se mai intoarca, acestia dorind sa comande doar produse aflate in stoc.
 
“Erorile gasite au subliniat proasta pregatire din punctul de vedere al uzabilitatii, chiar si a site-urilor mari, consacrate, si au scos in evidenta rezultate foarte bune ale unor magazine mai putin promovate, dar care au insistat pe acest aspect”, a subliniat Liviu Taloi.
 

Magazinele au o parere buna despre ele

 
Pe de alta parte, un alt studiu realizat de RoCommerce releva faptul ca magazinele online au o parere foarte buna legata de capacitatea site-ului administrat si de uzabiliatatea cu care se caracterizeaza.
 
In acest sens, cele 386 de magazine care au participat la sondaj sunt de parere ca site-urile dispun de o uzabilitate buna, cu o nota de 4, in conditiile in care maximul era de 5.
 
De aceeasi parere sunt si in privinta design-ului sau suportului folosit. Cu toate acestea, aproximativ jumatate dintre ele intentioneaza sa efectueze modificari radicale la nivelul site-ului in viitorul apropiat.
 

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Carduri de credit

Carduri de credit
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Carduri

Alte Articole

Ce solutii avem pentru a oferi servicii bancare copiilor si adolescentilor?

Ce solutii avem pentru a oferi servicii bancare copiilor si adolescentilor?

Avantajul unui card bancar in dauna banilor de buzunar se rezuma la gestionarea mai eficienta sumelor oferite de adulti, posibilitatea parintelui de a filtra sumele cheltuite, familiarizarea cu serviciile bancare online.

07 Oct 2024 | Carduri
Cat costa cardurile de debit Platinum?

Cat costa cardurile de debit Platinum?

Cardurile pot oferi asigurare de calatorie gratuita, intrari in business loungeuri, moneyback, curs de schimb preferential, dar taxa de administrare poate fi piperata daca nu ne intra venituri recurente apreciabile in cont.

25 Sep 2024 | Carduri
Platile in strainatate aduc cashback de 5-10%. Atentie (si) la curs!

Platile in strainatate aduc cashback de 5-10%. Atentie (si) la curs!

Posesorii cardurilor emise sub sigla Visa si Mastercard pot recupera o parte din cheltuielile facute in strainatate, in anumite conditii, daca isi inroleaza cardurile in programele propuse de cele doua companii.

13 Sep 2024 | Carduri
Carduri de debit cu asigurare de calatorie

Carduri de debit cu asigurare de calatorie

Mai multe banci ofera asigurari de calatorie fara costuri suplimentare in cadrul pachetelor ce includ carduri de debit, in unele cazuri cu conditia incasarii lunare in cont a unor sume prestabilite.

29 Aug 2024 | Carduri

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Rambursare card de credit

Calculează suma lunară pe care trebuie să o rambursezi și care este costul dacă platești doar suma minimă