Managerii din industria e-commerce considera ca principala tendina din 2009 va fi reorientarea spre internet a marilor comercianti clasici, in contextul crizei financiare. Unii dintre retaileri vor fi chiar nevoiti sa-si inchida anumite locatii comerciale pentru a-si reduce costurile.
Comerciantii online mizeaza pe o crestere a vanzarilor in 2009, insa nu cu aceeasi intensitate din ultimii doi ani.
“Estimez ca ecommerce-ul va creste in 2009 raportat la comertul traditional, asa cum s-a intamplat si in anii trecuti, pentru ca aceasta tendinta este clara, determinata inclusiv de progresul tehnic”, a precizat Razvan Iancu, managing partener la
www.cartepremium.ro.
El considera ca si marile branduri din retailul clasic vor apela la o reducere a cheltuielilor, inchizand din magazine si crescand vanzarile online.
“Cred ca este un moment bun pentru anumiti comercianti traditionali sa incerce sa se indrepte catre mediul online ca si platforma de vanzare, chiar daca produsele si serviciile oferite nu au in aparenta o legatura directa cu activitatea de e-commerce”, este de parere Marius Ghenea, presedintele
PCfun.ro.
Ghenea subliniaza ca aceasta este o metoda de a castiga clienti noi pe canale inca neexploatate si de a reduce costurile vanzarii, ceea ce va fi problema cheie pentru comercianti in 2009.
Internetul se adapteaza mai usor la situatiile de criza
“Pentru magazinele online o perioada economica mai dificila poate aduce si oportunitati. Vanzarile din retailul clasic vor fi cu siguranta afectate, iar magazinele online pot profita de acest lucru atragand clientii in mediul online prin servicii mai bune, preturi mai mici si toate avantajele pe care mediul online le are fata de cel clasic”, este de parere directorul executiv de la GECAD ePayment, Carmen Sebe.
Preferintele consumatorilor se vor indrepta din ce in ce mai mult spre achizitiile online, deoarece prin caracteristicile lor raspund mai bine cererii normale intr-o perioada de criza, crede Marius Ghenea.
Razvan Iancu, apreciaza ca multe magazine online isi vor consolida pozitia, profitand si de disparitia unor magazine mai mici, care nu vor mai avea resursele necesare sa ramana deschise.
Alegerea unei strategii gresite poate fi de asemenea fatala pentru unele magazine. “Multi comercianti se lanseaza fara sa aiba un plan de afaceri pe termen lung, neglijand complet aspecte precum promovarea sau relatiile cu clientii. Acest lucru duce inevitabil la faliment. Nu cred insa ca vor exista magazine online cunoscute care sa dea faliment ca urmare a crizei”, a subliniat Carmen Sebe.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News