Conform unui studiu al Eurostat, Romania si Bulgaria se situeaza pe ultimele doua locuri dupa gradul de utilizare al internetul pentru a face cumparaturi. Doar 4% din romani au achizitionat sau au comandat produse folosind mediul online in 2008, chiar daca peste o treime din populatia Romaniei foloseste internetul.
In 2008, 32% din populatia Uniunii Europene cu varsta cuprinsa intre 16 si 74 ani a cumparat sau a comandat produse sau servicii din fata calculatorului. Numarul celor care cumpara pe internet a crescut constant, de la o pondere de 20% din populatie in 2004 la 26% in 2006 si 30% in 2007.
Datele au fost sintetizate in urma unui sondaj realizat in 2008 ce a urmarit utilizarea serviciilor IT&C de catre cetatenii celor 27 tari membre ale UE.
In Uniunea Europeana, cei mai fideli clienti ai magazinelor virtuale sunt persoanele tinere. Peste 40% populatia cu varsta de pana in 44 ani a facut cumparaturi prin internet in 2008.
Danezii sunt pe primul loc
Cele mai achizitionate bunuri au fost pachetele turistice, hainele, articolele sportive si cartile. Biletele la spectacole sau electronicele au inregistrat ponderi mai reduse, de pana in 10% din totalul comenzilor.
Cei mai activi cumparatori online in 2008 au fost danezii: 59% din populatia de peste 16 ani a achizitionat cel putin un articol utilizand internetul. In Marea Britanie ponderea se ridica la 57%, iar in Olanda la 56%. Si in Finlanda si Suedia, mai mult de jumatate din cetatenii de peste 16 ani au utilizat mediul online pentru cumparaturi.
La polul opus se afla tarile baltice si zona Europei de Est. In Romania, doar 4% din populatie au facut cumparaturi, in timp ce procentul este de 3% in Bulgaria, 6% in Lituania si 9% in Grecia si Cipru.
Penetrarea internetului - inca la cote reduse
Diferentele mari ar putea fi explicate partial prin rata inca redusa de penetrare a internetului in aceste tari.
In Danemarca si tarile nordice peste 80% din populatie utilizeaza internetul, conform
Internet World Stats. In Franta sau Germania, ponderea celor care utilizeaza internetul trece de 65%, aceste tari prezentand si un procent mare al celor care fac shopping online.
In Romania si Bulgaria, in schimb, penetrarea internetului nu a trecut de 35% la finalul lui 2008.
In Grecia si Cipru, numarul celor care utilizeaza internetul ajunge la peste 40% din populatie. Suprinzator, in Lituania aproape 60% din populatie are acces la internet. Cu toate acestea doar 6% din populatia de peste 16 ani face cumparaturi online.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News