Magazinele online si-ar putea creste vanzarile cu minim 20% prin simpla utilizare a unui modul dedicat pus la dispozitie gratuit de Google. Totusi, 98% din magazinele romanesti nu au expertiza necesara pentru instalarea corecta a programului. O solutie este apelarea la companii specializate care au pus la punct servicii standard in acest sens.
eCommerce Tracking este un modul gratuit al Google Analytics. Oricine foloseste aceasta aplicatie si are cunostinte de programare si de web analytics poate utiliza modulul pentru a realiza rapoarte complexe legate de activitatea clientilor.
"98% dintre implementarile de analytics in magazinele online romanesti sunt incomplete, deoarece nu au si modulul de eCommerce Tracking instalat corect", precizeaza Adriana Iordan, web marketing manager la Gecad.
Astfel, prin utilizarea corecta a eCommerce Tracking s-ar oferi o serie de date specifice magazinelor on-line care pot ajuta managerii in luarea celor mai bune decizii de promovare si vanzare, printre care
• Durata in zile de la prima vizita pana la cumpararea unui produs
• Cate vizite se fac pana la decizia de finalizare a unei comenzi
• Care sunt produsele care se vand cel mai bine in anumite intervale de timp
• Care dintre sursele de trafic genereaza cele mai multe comenzi si sumele cele mai mari
• Cat cheltuiesc cei care cumpara ca urmare a unui newsletter in comparatie cu cei care vin de pe Google
"Astfel de informatii sunt foarte importante in luarea de decizii legate de plasarea unor produse /promotii in magazin in prim plan astfel incat sa se obtina cel mai mare profit", a mai adaugat Adriana Iordan.
Mai mult, Iordan afirma ca pana la 60% din potentialii clienti ai unui magazin on-line se pot pierde ca urmare a utilizabilitatii defectuoase a paginilor de comanda sau a formularelor de inregistrare.
Cui ii este destinat eCommerce Tracking?
"Google Analytics este recomandarea noastra pentru magazinele online care au mai putin de 200.000 de vizitatori pe luna sau care sunt la inceput in acest domeniu", mai precizeaza reprezentantii Gecad.
Conform acestora, mici modificari, precum schimbarea unui formular de comanda sau de inregistrare ca si client nou au drept consecinta reducerea ratei de abandon, generand cresteri importante ale vanzarilor. Conform statisticilor Gecad, aceste cresteri sunt de cel putin 20%.
"Evident, cresterea de care vorbim are loc doar daca datele sunt analizate si transformate in actiuni de corectare a punctelor slabe evidentiate", tine sa specifice Adriana Iordan.
De curand Gecad a lansat un serviciu prin care se preia procesul de implementare a modulului de eCommerce Tracking de catre specialistii companiei. Acest servciu presupune si identificarea de indicatori de performanta masurabili precum si un raport cu indicatii de modificari urgente si instructiuni de interpretare a datelor.
Pana pe 15 iunie, acest serviciu este oferit de Gecad la un pret promotional de 149 euro. Ulterior, pretul va fi de cel putin 199 euro.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News